/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virus PC-blæser
Fra : winetaster
Vist : 409 gange
50 point
Dato : 08-12-09 13:49

Det virker som en virus forsøger at sende info fra min pc, for
køleblæseren begynder at køre helt vildt efter 15 min.,
og et-eller-andet klikker hvert sekund, som om afsendelse forsøges.

Virus kan dog ikke sende, for jeg er ikke på internettet.
Men hvordan slipper jeg af med denne ressourcekrævende virus ?

Mvh W.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 13:53

Gå du ind på denne side

http://malwarecheck.dk/

og opret dig gratis som bruger, så får du hjælp hele vejen igennem

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-12-09 14:35

Eller hent dette program og installer det på din vanskelige pc: http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=malwarebyte&searchArea=programs
Det kan måske afhjælpe problemet!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 14:40

Tror ikke det er virus, det er nærmer indeksering eller defrag der går i gang

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-12-09 14:53

Den drejer formodentligt hurtigere rundt fordi temperaturen kommer over et vist antal grader også kører den hurtigere for at køle mere.

Prøv og rens din computer for støv og check at blæseren drejer frit rundt.

Brug en støvsuger men pas på kun at suge støvet op.

Hvis du går ind i BIOS så kan du formodentligt se temperaturen og hvor hurtigt blæseren drejer rundt.

Hvis du har en bærbar så man kan indstille hvor mange MHz CPUen skal arbejde med, jo højere Mhz jo mere varm bliver den og formodentligt drjere blæseren så hurtigere.

Sørg for ikke at blokere luftindsugningen til blæseren, det kan man let komme til på en bærbar.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 14:59

Det kan jo os være en planlagt antivirus scanning,
prøv at højre-klikke på process linjen og åbn Joblisten
der kan du se hvad der kører