/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs netkort
Fra : Avant85
Vist : 1439 gange
300 point
Dato : 08-12-09 13:03

Hej
Hvordan ser jeg lige om mit netkort kan kalde op til og få forbindelse til en trådløs router, altså til et trådløs netværk.
Min bærbare hoppede på med det samme, da jeg endelig fik sat routeren op, men den stationære vil / kan ikke rigtig finde det trådløse netværk.
Kan jeg se om mit kort kan bruges i et trådløs netværk og hvis ikke, kan det så evt. optimeres på en måde

Og hvis det slet kan lade sig gøre noget af det, er der så nogle alternativer muligheder

Er der nogen, som har en ide eller 2

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 13:11

Har du installeret programmet som fulgte med det netkort.
For der kan du søge og tilslutte netkortet.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-12-09 13:13

Hvis der stikker en antenne ud af computeren bag på computeren så kan du, men en stationær computer kan som standard ikke bruges trådløst, det kræver et trådløst netværkskort.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 08-12-09 13:17

Mht om dit netværkskort kan køre trådløst, så skal du jo først finde ud af hvilket netværkskort du har.
Find det vis Sysyem og enhedshåndtering. Evt. google navnet
Hvis det ellers er installeret korrekt og du ikke kan finde noget menupunkt i stil med "find trådløst netvæk", så er det nok ikke tiltænk som trådløst

Som alternativ kan du købe en USB netværks adapter som denne
http://www.hardware-store.dk/usb-internet/prod_1434.html

Den kan bruges uafhængigt af andre netværkskort i maskine - Husk dog at deaktiver de andre kort for ikke at det skal konflikte

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 14:25

Jeg kører selv med et USB netkort og det fungerer lige som et der sidder inde i computeren.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 15:47
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 15:57

Hvis du kører med kryptering på din router, så er det ikke alle trådløse netkort som kan håndtere mere end wep 64/128 .................... den granner viser kan kun håndtere Wep 64/128
(I vores netværk bruger vi wep 64 så de gamle bærbare også kan være med.)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-09 19:39

Og så lige lidt respons på de svar der er kommet så vi ved hvor vi skal hendad, med nye forslag.
Det er jo dejligt, når spørgeren også deltager aktivt i spørgsmålet!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-09 19:48

Det var da nogle frygtelige "store<2 netkort i bruger. Se størrelsen på mine usbdimser http://www.trendnet.com/langen/products/proddetail.asp?prod=190_TEW-648UB&cat=66#

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 20:01

Kigger hustruen med siden du ikke fortæller om prisen på det netkort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-09 20:07

189,00 INKL. LEVERING

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-09 20:10

Selvhenter

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 300 point
Dato : 08-12-09 20:24

Nu er det sørme blevet endnu billigere http://www.getmore.dk/køb-trendnet-tew-648ub-billig/netkort/tew-648ub_112713_p.html

Jeg bruger efterhånden udelukkende Trendnet. Jeg har en trådløs router og 2 af de små usb adaptorer og alle kører uden overhovedet at fejle.

MIn "maskinpark" i form af diverse pcer, er efterhånden sneget sig på på 8 stk der alle er på nettet samtidigt. De 4 på trådløst og resten på lan. 2 stk. stationære i pc hulen, en til mig og en til fruen, de er på lan, 2 stk. små mini stationære pcer under hver sit fjernsyn installeret med Media center software, begge med usb adaptor, de bruges også til at streame film m.m. Der foruden 2 bærbare med på trådløst, en netbook på trådløst, + en ældre P4 ude på mit hobby værksted, man er vel nørd ikke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-12-09 20:25

Det er jo blot tidsfordriv men vi venter på Avant85

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-12-09 22:37

Det ville have været pænt af Avant85, hvis der blev gjort opmærksom på, hvornår han unne forventes at gide svare os. For hvis han/hun nu skal på arbejde, så er det da i orden (nogen skal jo holde hjulene i omdrejninger her i Danmark)

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 10-12-09 23:21

Undskyld (kæmpe et endda) allesammen
Det er først nu, at min datter er hjemme en tur, så jeg kan komme på nettet, med hendes pc.
Min bærbare, som hoppede på med det samme, da jeg fik routeren sat op, vil pludselig ikke på nettet mere. Jeg prøvede også på et andet trådløs netværk, men uden held.

Når jeg går ind i "enhedshåndteringen", og kigger på netkortet, og undersøger det, så kommer =>
Denne enhed fungerer korrekt.

Jeg ved ikke, hvordan jeg ellers skal checke, om kortet er intakt eller er slået til eller.

Min bærbare har været på det andet omtalte netværk flere gange før og virkede fint. Og netværket virkede også fint med ejerens pc.

Det er som om, at det trådløse kort på min bærbar er stået af eller er slukket.
Der er 2 funktionstaster, som kan få et ikon frem ang det trådløse, men kun et kort øjeblik. Man kan lige nå at se, om det er "vinget" til eller fra. Men det bliver ikke fremme. Det forstår jeg heller ikke.

Hvordan tester jeg mit tråfløse kort, eller hvad gør jeg.

Og det er ikke fordi jeg ikke vil svare eller supplere eller oplyse eller noget i den dur

Undskyld igen for ventetiden

Venligst Avant85

NB: Jeg har tænkt på, om ikke det var en ide at købe en som ovenfor anført USB-adaptor til min stationære pc. Så kunne jeg jo se om mit bærbare netkort virker så korrekt, som det angives

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-12-09 10:56

2 computere har ikke defekt netkort.
Hvis du kører med Vista eller Win7 - skal du lige åbne netvæk og delingscenter.
Nede ved uret......... h-klik på det to computere og vælg netværks og delingscenter
her kan du oprette forbindelse eller slette de forbindelser som måske ligger og spærrer.

Kører du med XP skal du også oprette en forbindelse til nettet via LAN

Der ligger måske en spærring i routeren under MAC filter.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 14-12-09 12:03

Jeg vil da gerne sige mange tak til dem der "gider" sætte sig lidt ind i de problemer jeg har. Også selvom jeg måske ikke bruger de helt rigtige tekniske udtryk. Til de andre, som er "fortørnet" over, at jeg ikke lige har en ekstra eller 2 andre maskiner, som jeg kan komme på nettet med, så de ikke føler deres tid bliver spildt og derved bliver afholdt fra at holde "hjulene igang" UNDSKYLD

Avant85

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-12-09 15:14

Når du tilslutter et trådløst netkort, og forsøger at få forbindelse, så vil du altid i din router kunne se om der er forbindelse. Det vil fremgå af loggen i routeren.
Har du kun den ene maskine, så kan det være lidt svært, men her kan du forsøge at lave et opkald til routeren, på dens gatway adresse.
Denne adresse vil tyisk for de fleste routere være en af de to: http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1
Når du klikker på den rigtige adresse, vil adgangsboksen fra roueren kommer frem, hvor du skal skrive adgangskode og password.

Hvis du kan komme så langt, så har du adgang til routeren, så er det blot om du også har adgang til det ydre netværk. - Hvis ikke, så er det routeren der spærre, og du må søge fejlen i routeren.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 15-12-09 19:12

Tak for svaret Fijala.

Det kommer åbenbart ikke nærmere end sådan meget overordnet om, at det nok må være routeren der spærrer.

Men det er også meget svært for mig at finde ud af, så jeg kan jo heller ikke forlange at andre skal kunne. Og slet ikke bare nærme sig en forklaring på, hvad det kan være eller hvad jeg skal trin for trin for at sætte sådan en skide router op

Mange tak for deltagelsen allesammen og undskyld ulejligheden

Avant85