/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Installation
Fra : sdam
Vist : 458 gange
500 point
Dato : 08-12-09 09:18

Jeg har fået ny bærbar med WIN7/Vista Buisness.
Nu har jeg efterhånden fået alt installeret, men kan bare ikke få printeren med (printeren kører ikke på netværk)
Printeren er en HP Colorlaserjet 2550L. Når man søger på nettet på en driver til en sådan, finder man ingen - kun en der dækker "serien 2500! Der meldes om at denne model er udgået.
jeg har prøvet med installations-CDén til printeren, men her kan jeg heller ikke få lov til at installere:
Kan det passe, at printeren ikke er til andet end som at kaste bort...?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 09:23

Jamen er det ikke denne her, fra hp's hjemmeside??

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/ProdSearch.jsp?lang=en&cc=dk&taskId=135&prod=HP Colorlaserjet 2550L

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-12-09 09:30

Både Vista og win7 kan køre programmer i kompabilitets tilstand.
Læs om det her:
Start > skriv kompabilitet > klik på forslaget om at køre som ældre programmer > følg guiden.

Selve driveren passer nok ikke men det kan være at win7 selv disker op med en driver når der opdateres.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 08-12-09 09:33
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 09:40

sdam... jeg kan se, at vi heller ikke er inde på samme side, men når jeg prøver mit link igen, så viser den ikke det jeg fandt

Nu fandt jeg denne side, måske det er bedre

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=dk&prodNameId=388396&prodTypeId=18972&prodSeriesId=388394&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=4062

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 09:41
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 09:49

Der er vel også forskel på om det er 32/64bit Win7
Her kan du vælge til begge dele
http://kortlink.dk/hp/78d7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 09:50

Citat
Jeg har fået ny bærbar med WIN7/Vista Buisness.

Det lyder forvirrende

Er det en Vista der er opgraderet til Win7 eller hvad ?????

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 08-12-09 10:15

Hej Refi

Maskinen er købt med "indmad", så jeg regner da med at den side af sagen skulle være i orden..!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 10:34

Det var IKKE det jeg spurgte om...

Der er IKKE noget system der hedder Win7/Vista - så hvad er det lige du har.....

Var der Vista Buisness på som du så har opgraderet.....

Eller har du købt en NY Win7.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 14:40

Og så lige et spørgsmål, har du sluttet printeren inden du installerede den eller brugte du Plug and Play? Eller lagde du CD'en i og installerede inden du sluttede printeren til?

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 08-12-09 14:59

Printeren var tilsluttet under installationen..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 15:42

Hvad med at svare på det der spørges om

Der er IKKE noget system der hedder Win7/Vista - så hvad er det lige du har.....

Var der Vista Buisness på som du så har opgraderet.....

Eller har du købt en NY Win7.....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 08-12-09 16:46
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-12-09 16:50

Alka, er det ikke det samme link som jeg har lagt ind??

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 18:00

Slet printeren og genstart, installer printeren inden du tilslutter den.

Og så skal vi lige vide om det er Vista elle Win 7 du har. Det er 2 forskellige ting.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 18:23

3. gang er lykkens gang

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 09-12-09 09:11

Det er en WIN7 der ligger i maskinen!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-12-09 09:23

Du svarer stadig ikke på om den er FØDT med Win7 eller det er en opgradering fra en Vista Buisness

Hvorfra kommer ellers navnet i dit indledende spørgsmål

Jeg kunne godt give dig en forklaring på at det ikke virker - men det er spild af tid og plads hvis IKKE problemet skyldes det jeg "tror" - og det ved jeg først når du svarer på det der bliver spurgt om

ALTSÅ:

Er maskinen FØDT med Win7
Er maskinen FØDT med Vista Buisness og opgraderet
Er maskinen FØDT med noget helt andet

Vista Buisness kan nemlig ikke bare opgraderes til en alm. Win7 - det skal være en Win7 PRO

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 10-12-09 10:18

Hej Refi

Jeg vender snarest tilbage med svar på det du spørger ind til..

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 13-12-09 17:56

Svar til REFI

Inden en amatør som jeg nu en gang er, skal følgende korrigeres:

Maskinen er født med Vista Buisnees og er ikke opgraderet af mig på nogen måde, og win07 har ikke noget på sig - overhovedet.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 13-12-09 20:03

Se det var straks en anden snak

Pil printeren af maskinen....

SLET printeren i kontrolpanel/printere hvis den allerede er der (du må IKKE slette de øvrige "printere" der evt. er der)...

GENSTART så komputeren
Installer den medfølgende CD (til printeren), der indeholder både program og driver...

Grunden til Cden er vigtig - du kan ikke stille noget på printeren - det foregår via de tools der bliver installeret med CDen....

Følg guiden på CDen...

Problemet med lige præcis den printer er at den er beregnet til parallelport-tilslutning men KAN bruge USB (DOT4USB)

Driveren til porten har Vista selv...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-12-09 20:05

Og ikke noget med at installere printerens USBkabel via hub....

Det SKAL direkte i en USB-port på maskinen....

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 17-12-09 08:44

Tak for svaret refi.