/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hund der fælder
Fra : ruder4
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 24-04-03 07:58

Jeg har en sort Labrador Retriever. Nu er den heldigvis ved at være færdig med at fælde. Men de sidste par måneder har været forfærdelige. Den fælder helt utroligt meget. Er der nogen der ved, hvad man kan gøre for at mindske hundens hårtab?? Jeg ved godt, at det er hundens natur, at skifte pels, men det kunne være dejligt, hvis det var knapt så voldsomt.

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 60 point
Dato : 24-04-03 08:08

Jamen det er der!! Jeg har med stort held forsøgt mig med Viacutan til dyr, som er et produkt der består af essentielle fedtsyrer, det er rigtig godt. Du kan få det hos dyrelægen. Det koster ca. 185,- kr for 70 ml. men der er til lang tid..og det virker!!
Jeg har brugt det til mine katte!!
Venlige hilsner
Sus

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-04-03 08:19

Kæmpenatlysolie er også godt og reducerer ovenikøbet støv fra pelsen samtidig med at den bliver blankere.
Men ellers så fælder hunde jo altså desværre bare. Tag hunden med udenfor et par gange om ugen og pluk/børst den. Væn den evt til støvsugeren...vi havde engang en newfoundlænder, der ELSKEDE at blive støvsuget!!
christina, der har haft islandsk fårehund...SÅ taler vi fældning og hår allevegne!!!

Godkendelse af svar
Fra : ruder4

Dato : 24-04-03 13:04

Tak for svaret mango. Og også tak til skingur. 2 gode besvarelser, som jeg vil benytte mig af. Så håber jeg det hjælper til næste gang at fældningen starter.

Kommentar
Fra : julie1982

Dato : 20-05-03 21:55

hej ruder4.
jeg havde også problemer med at min hund fældede meget, det jeg gjorder var at skifte ( gik over til noget helt andet, det fra dyrlægen) hendes foder, og efter det fældede hun ik så kraftigt.
hun får nu det foder der hedder eukanuba.
ps. er ik sikker på at der lige var det der gjorder det, men det er da forsøget værd..
held og lykke.
knus julie.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 21-05-03 08:09

Hej Julie.

Vi er lige skiftet over til eukanuba for et par uger siden - så må vi se om det også hjælper på vores hund. Tak for tippet.

Med venlig hilsen Ruder4