/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Digitale kanaler
Fra : yttan
Vist : 4200 gange
500 point
Dato : 07-12-09 15:50

Har fået ny fladskærm. Indstillet digitale kanaler, som så ligger hulter til bulter.
Vil gerne have dem liggende i bestemt rækkefølge, så de kan matche harddiskoptageren og rækkefølge, som vi havde på vores "gamle" tv..
Harddisken er Sony, Fladskærmen er et LG tv.
Brugervejledningen viser ikke noget rigtigt.
Elgiganten siger digitale kanaler ikke kan flyttes.
Kan det virkelig være rigtigt.
Vi har nr. 1, så kommer næste nr. 8 og så vekslende op til 175.
Er der nogen der kender til det?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 15:56

På mit LG skal man ind i Menuen, Konfig., Programredigering,
når den station som man vil flytte er markeret,
trykkes der på den Grønne knap på fjernbetjening,
flyt så kanalen til ønskede plads, tryk på den Grønne knap en gang til

Kommentar
Fra : achton

Dato : 07-12-09 16:42

fed motorcykel

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 17:04

Klaudi
Sådan flyttes de analoge kanaler, men de digitale kan ikke flyttes.

yttan
Vi har også LG og jeg har valgt at have de analoge kanaler på de faste pladser og så have de digitale hvor de nu vil være. Så har jeg deaktiveres alle de digitale kanaler jeg ikke vil have og nu kan jeg bladre frem og tilbage. De første 35 pladser er analoge kanaler og efter det, helt frem til 178 ligger de digitale. Når jeg har deaktiveret de kanaler jeg ikke skal bruge, så bladrer den fra kanal til kanal fra f.eks. 134 til 165. og fra 165 til 168

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 17:06

Det er korrekt at du IKKE kan ændre på kanallisten (derfor går de også til 175) .... Digitale kanaler har et FAST nummer

Men men men.... Det går alligevel

Sammen med kanallisten har du "favoritter" (eller en favoritliste - hedder lidt forskelligt på de forskellige TV) - der kan du placere samtlige kanaler efter DIT ønske...

Så det hele er KUN et spørgsmål om at læse brugervejledningen ordentlig eller bruge den der fremkommer på skærmen.... (der står hvilke taster der aktiverer hvad)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 17:07

Eller må du lige komme med HELE typebetegnelsen for TVet....

Kommentar
Fra : yttan

Dato : 07-12-09 17:12

Ved de digitale kanaler er der kun en blå knap der er markeret på skærmen??
De andre kan ikke bruges.

Kommentar
Fra : yttan

Dato : 07-12-09 17:18

Men det digitale billede er bedre end det analoge. Derfor ville vi gerne have de digitale billeder i orden

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 17:26

Jeg kan flytte mine DIGITALE kanaler

TV er LG42PQ3500

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 17:33

Kom med HELE typebetegnelsen og HVORDAN/HVORFRA du får de digitale kanaler....

Umiddelbart lyder din nummerering som får du fra Stofa

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 07-12-09 17:42
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 17:46

Jeg får kanaler fra en privat antenneforening, Brøndby Antenneforening.

Vores tv er et LG 42 LH 4000

Kommentar
Fra : yttan

Dato : 07-12-09 17:51

Tv LG 32lh5000
You see - fuld pakke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 17:51

Citat
Brøndby Antenneforening

Ja ja - men de får vel signalet et sted fra

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 17:54

takket være sin størrelse og gode tillidsfulde samarbejde med YouSee

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 17:55

Ja fra You See

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 18:00

Derfor får du også SAMTLIGE kanaler digitalt - også dem du ikke abonerer på - de er bare spærret..

Derfor kan du heller ikke flytte rundt på dem - bortset fra at lave en ny liste....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 18:05

Jeg har da flyttet mine, os fra Yousee, men det kan man altså ikke, TV'et ved det bare ikke

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 18:06

Fra manual der var med på CD'en

Du kan ændre programnummeret vha. funktionen “Move” (Flyt), hvis “Automatic Numbering” (Automatisk nummerering) ikke er markeret, når du starter den automatiske programindstilling.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 18:07

Citat
Jeg har da flyttet mine

Tror jeg ikke....

Du har lavet en ny liste - DU VED DET BARE IKKE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 18:09

Jeg har ikke lavet en liste, jeg har FLYTTET kanalerne

Men man kan os laven FAVORIT LISTE, det har jeg så ikke gjort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 18:09

Super TV - Det kan selv....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 18:31

Jeg har printet manualen fra CD'en ud og jeg har ledt efter favoritter, men kan ikke finde den.

Og jeg har være inde og kigge på indstillingerne igen. Men det bliver ikke i dag jeg forsøger igen. Lige nu virker de analoge kanaler, og det er ok.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 19:39

Så er foretrukne fundet og jeg er begyndt at lægge de digitale kanaler ind.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 19:50

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 20:47

Spørgsmålstilleren kan også lægge sine digitale kanaler ind i foretrukne, så kan de hentes der.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 20:51

Det er jo det jeg har skrevet, men DET kan MAN ikke er der en der siger

For at bruge Fav liste skal du trykke på Q.Menu,
bruge Navigerings pil for at "rulle" menuen til der står PR Foretrukken,
så trykker du Navigations pil op/ned så der står Foretrukken i midten af menuen,
tryk så på Q.Menu igen for at forlade menuen,
så hvis du er på f.eks. DR1 er den nu i Fav listen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-12-09 20:59

Godt Klaudi
Jeg kunne ikke lige huske hvad knappen hed og jeg har ikke adgang til fjernbetjeningen lige nu.

Godt du kan hjælpe og tak for hjælpen til mig.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 21:00

Citat
Det er jo det jeg har skrevet, men DET kan MAN ikke er der en der siger

Næ - nej

Det var der INGEN der sagde man IKKE kunne - tværtimod....

Du påstod du kunne flytte rundt på dem - det kan du KUN ved at lave en ny liste - og det er åbenbart også det du har gjort Menlig en "foretrukne" liste....

Og det var lige det jeg skrev - tog endda forbehold for at det hedder forskelligt på forskellige TV....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-12-09 21:13

Citat
Sammen med kanallisten har du "favoritter" (eller en favoritliste - hedder lidt forskelligt på de forskellige TV) - der kan du placere samtlige kanaler efter DIT ønske...

Det var så lige det du har gjort

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 11:17

yttan
Den numerering har jeg også efter jeg har lavet favoritlisten som Klaudi beskrev.

Så kan jeg ved hjælp af knappen FAV, med MARK lige oppe over, bladre i programmerne. Den sidder til højre for VOLUME knappen. Du kan bare ikke bestemme rækkefølgen af programmerne. Eller jeg kan ikke selv bestemme rækkefølgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 11:56

Citat
Du kan bare ikke bestemme rækkefølgen af programmerne

Selvfølgelig kan du det når du laver en NY liste med favoritter/foretrukne.... (men det hedder åbenbart favoritter på LG)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 18:02

Refi jeg kan ikke få lov til at lave en ny faviritliste.

Jeg vil glæde mig til at der kommer nogle opdateringer til LG fjernsyn, måske det så bliver lidt nemmere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 18:22

Se side 59 - 65 (den danske version)

65 viser bl.a. hvordan du laver en foretrukne programliste....

http://dk.lgservice.com/gcsc/b2c/hpi/main?tc=owm.command.OwmCmd

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 18:36

Det hjælper nok ikke meget at kigge på side 59-65, det er ikke den model som som yttan har!
Jeg ville kigge på side 56

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 08-12-09 18:41

Og for at det ikke skal være lyv, så er det side 46 i den manual jeg lige har hentet hos LG

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 19:09

Tror vi kigger på forskellige modeller

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 19:16

Men læs HELE brugsanvisningen - så kommer det frem

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-12-09 19:26

Jeg printede manualen ud lige da vi købte fjernsynet for 3 uger siden og jeg har læst den hele. Det med foretrukne kanallister fylder altså kun 2 sider, det meste er billeder og det meste er at dette virker til denne model og dette virker ikke til denne model.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-12-09 19:30

Citat
dette virker til denne model og dette virker ikke til denne model

Det lyder som noget paralelimport

Kommentar
Fra : JJChristensen

Dato : 21-12-09 15:43

Har et SAMSUNG og har på skrift at de digitale kanaler IKKE kan flyttes til ens egen rækkefølge....de håber at der kommer en SW opdatering????

Og TV'et skal forresten stå til "Finland" for overhovedet at finde alle digitale kanaler

Kommentar
Fra : yttan

Dato : 21-12-09 23:34

Har været på ferie. Nu har jeg igen koncentreret mig om tv'et.
Vores LG skulle stå på Sverige, når vi indlæste digitale kanaler.
Takket være Claudi har vi nu fået kanalerne på plads - også de digitale.
Nu står de i vores egen rækkefølge.
Det viste sig, - som Claudi skrev - at man skulle fjerne fluebenet ved automatisk nummerering før stationssøgningen startes.
Så kan man derefter flytte rundt på stationerne som man ønsker.

Godkendelse af svar
Fra : yttan

Dato : 21-12-09 23:40

Tak for svaret Klaudi.