/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows 7
Fra : Sunnyman
Vist : 539 gange
50 point
Dato : 07-12-09 14:36

Hejsa,
Jeg har installeret windows 7 på min bærebare.
Men nu har jeg mistet alle mine iconer på skrivebordet, og jeg kan ikke oprette nye på skrivebordet !

Det er som om der er blevet blokeret for at have iconer på skrivebordet.

Nogen der kan hjælpe ?

Takker

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 07-12-09 15:21

Hej Sunnyman

Tror du ikke bare at du har slettet/formateret din computer, da du installeret windows 7 på din bærebare. Vil skyde på at du har slettet dine programmer, iconerne henviste til.
Prøv og se om programmer stadigvæk er installeret på din bærebar. Ellers må du installere dem igen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-12-09 15:25

Start > i søgefeltet > ikoner > vælg " vis eller skjul fælles...."
Nu kan du gendanne standard.

Har du lavet en opgradering til win7

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-12-09 16:34

Men de ikoner der kommer frem der er jo kun de standard ikoner man kan vælge at se eller ej. Du skal da kunne oprette nye ikoner. er det muligt for dig?
Hvis du har installeret påny kan de jo let være slettede under installationen alt afhængig af hvordan du har installeret

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 09-12-09 07:55

Hejsa,

Tak for svarrene, men desværre er jeg ikke kommet videre....

Det er en ny installation af win 7, og til at begynde med virkede det fint med ikoner på skrivebordet, men pludselig var der ingen efter en genstart, og jeg kan heller ikke oprette ikoner på skrivebordet.

"Start > i søgefeltet > ikoner > vælg " vis eller skjul fælles...." er prøvet... og der er flueben i feltet vis ikoner på skrivebordet....

Andre forslag ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 09-12-09 16:25

Fejl i installationen tror jeg er svaret, desværre. Måske du lige skulle opdatere ved at sætte din skive i og prøve om det kan afhjælpe eventuelle fejl

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 16-01-10 08:28

Det var faktisk ret simpelt....

På skrivebordet højreklikkes og der er så en valgmulighed at "vis ikoner på skrivebordet"
Så nu virker det.....

Uha, Microsoft er svær at finde ud af !!!!!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-01-10 21:18

Mystisk for du skrev jo at de havde været der. Den mulighed kender vi da alle, men kunne ikke gennemskue at det var det da ikonerne jo havde været på skrivebordet.