/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Tun af Yamaha FS1 4g(2g)
Fra : Peter_Madsen
Vist : 579 gange
120 point
Dato : 24-04-03 00:18

Jeg har anskaffet en Yamaha FS1 2g, der er modificeret lidt, så det i praksis er en 4g.

Plumpen er pillet og der er tunudstødning på. Er der nogen der har andre (billige) fif til hvordan jeg får bæstet til at tage lidt flere km/t?

Kommentar
Fra : benjamin18

Dato : 24-04-03 09:37

er det en 5,3 hk udstødning? for hvis det er det så tag fløjten ud så sidder der noget rockwoll tag det af så sæt fløjten i igen så kommer den til at køre 5 km/t hurtigere og med et bedre optræk ellers kan du købe et highspeed stempel og hakke det så løber den hurtigt

Kommentar
Fra : PSX

Dato : 24-04-03 09:40

du kan tage et tand hjul på foran det skal være et 13 gearhjul det skulle være nok så du kunne køre ligt hurtiger ca 55-60

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 24-04-03 13:25

--> benjamin18 - det er en tunudstødning :) ingen fløjte, plump eller noget som helst... bare en banan, med en lyddæmper for enden...

--> PSX - den løber 65, med et 11tands... Men jeg regner også med at den skal skiftes til en 12-14 stykker, der der er rigeligt med ryk på opstarten...

Kommentar
Fra : benjamin18

Dato : 25-04-03 09:43

er du dum ? der sidder en fløjte i tag den ud og der sidder rockwoll ellers har du den helt gamle tunudstødning

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 26-04-03 00:15

--> benjamin18 tja.... jeg kan fanmer ikke se nogen!

Kommentar
Fra : 00_winther_0o

Dato : 27-04-03 16:42

du kan sætte
45mm cylinder
17,5 mm kabu
18mm indsugningsplade
proma rør

på så tror jeg den kan køre en lille smule hurtigere!!!

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 27-04-03 21:39

mm... har fanmer også overvejet den med kabu'en... der sidder en standart 10mm or so på nu... Derer proma rør på, men det med de 45mm cyl + stemp, er det ikke i den dyre ende?

Kommentar
Fra : Mads_Thosti

Dato : 04-07-03 18:36

17,5mm Karburator og et højkomp topstykke.

Så køer den ca 80Km/t