/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HD signal
Fra : risvej07
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 06-12-09 16:29

jeg har et sony 40d3500 med full HD og dvb/c-tuner + stofa zaptor+HD kanaler

nu har jeg set DR HD TEST der skal man kan se forskel på højre og venstre side billede

og det kan jeg ikke så snakker de om at indstille "noget 720i eller 720p"

når jeg ser tv2 sport /tv2 sport HD så er der stor forskel på billedet

hvad er der galt hvis der er noget galt

mvh
poul

Kommentar
Fra : edison

Dato : 06-12-09 16:49

der er vel ikke noget galt. billedet skulle bare være bedre på HD

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 06-12-09 23:30

der er en lille forskel,... selvom det kan være svært at se,
prøv at se på træernes blade,... bladene er tydeligere på HD

i det hele taget er HD nok FOR opreklameret,
jeg har flere gange set fælles udsendelser på fx DR1 og DR-HD (hvor man direkte kan sammenligne)
bevares,... der er da forskel, men forventningerne er nok for store,
pgr. af den meget rosende omtale / reklame

det alm. digitale signal er på mit TV er så flot / fantastisk så interessen for HD er dalet betydeligt
efter en har set både digital og HD IRL.

de flotte HD optagelser afh. i høj grad af selve optagelsen, (ikke så meget af om det er HD)
ps. alt er set på Samsung 46" LED

iøvrigt behøver du hverken zaptor (box + kort - eller CF modul + kort) for at kunne se DK-HD
efter nytår. .. medmindre du vil ha' tillægspakker. gælder Stofanet.