/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
usb kablers kvalitet
Fra : akselbo
Vist : 577 gange
500 point
Dato : 06-12-09 15:19

om kabler - usb 1,1 / usb 2 / usb high end kabler med guldbelagte stik osv osv

Min CanoLid 80 scanner vil kun og absolut kun fungere med det (for korte) kabel, der fulgte med leverancen. - Klar plast - og man ser tydeligt det flettede kabel indeni - og der sidder en cylindrisk 'klods' ca 10 cm fra den ende der skal passe ind i scanneren

Hvorfor er scanneren så kritisk - hvad gør den cylindriske klods ? - kan man få et kabel men længere udført i den kvalitet som det kabel der fulgte med købet af scanneren

Har man løst alle kabelrelaterede problemer ved udelukkende at købe high end quality ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-12-09 15:51

Det lyder godt nok mystisk. Usb kabler plejer normalt at virke uden problemer op til længder af 5 m.

Den firkantede klods er en slags støj dæmper som man mest har set på skærmkabler, og hvad den lige gør på et usb printerkabel er uvist.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-12-09 15:54

Undskyld men jeg mente scannerkabel.

Der er jo ingen powerkabel til din scanner, så måske det er derfor det skal have det korrekte længde for ikke at miste for meget power i form af modstand.
Er det overhovedet muligt at tilslutte et powerkabel, for det var jo et forsøg værd.

[CITAT Elkabler er blevet fjernet - CanoScan LiDE 80 trækker al nødvendig strøm fra USB 2.0 Hi-Speed tilslutning. This elegant alternative to traditional CCD scanners is the perfect choice for uncluttered working environments.][/CITAT]

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-09 21:13

Måske du skal bruge et USB forlængerkabel med dobbelt tilslutning på computeren, så dyret får noget mere strøm. De findes i 30 cm.

http://www.deltaco.dk/window1.aspx?vItemPicture=usb2-16.jpg&vItemPicture1=./support/images2/usb2-16.jpg&ItemPictureNumber=1

Set her: http://www.deltaco.dk/
kabler
USB
strømkabel

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-12-09 06:31

akselbo, nogle scannere/printer, kan ikke køre med så lange kabler. Prøv at studere brugervejledningen. Det bør fremgå af den, hvor langt et kabel du kan anvende. Jeg har en Canon Pixma MP600. Da jeg fik den, havde den gamle en plads, hvor USB kablet var 5 m. Jeg kontaktede support, som meddelte meig, at det max måtte være tre m, hvilket også stod i manuelen.

Det kunne tyde på det er problemet, da der fulgte et kabel med.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 07-12-09 10:14

tak for svar til mit spørgsmål (den korte version) for det bliver endnu mere kompliceret.

Min Epson-printer (S20) står ved siden af scanneren (Canolid 80) og alt virker som det skal, - men når jeg så fjerner Epson S20-printeren, og stiller en ny Epson-printer (B40W) på printerpladsen (benytter samme kabler som hele tiden har været anvendt) så indtræder det totalt absurde, at scanneren - nogle gange straks, nogle gange efter flere minutter og uden nogen form for påvirkning sætter i gang med at foretage scanningsforløbet – halvt inde i denne proces stopper den og sender fejlmelding af forskellig slags dels noget twain – dels code 201 og andet) - !! I samme sekund jeg bytter tilbage og monterer den gamle Epson-printer på oprindelig plads er alt iorden igen !! ?? !!

Det giver ingen mening – jeg havde håbet at det gode logiske svar på min formodning om usb-kablernes kvalitet havde bragt ’lys over land’ men ...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-12-09 16:30

Det lyder da godt nok mystisk.

Twain er det sccanner software der der er udvikliklet for at en scanner overhovedet kan køre.

Men at det skulle have nogen indvendig i at der skiftes printer lyder fuldstændig ufatteligt. Scanner softwaren er vel ikke beskadiget og lige skal installeres igen. Det er et totalt skud i tågen.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 10-12-09 21:38

videre:

mit eget indlæg 07-12-09 10:14
Fijala’s indlæg 07-12-09 16:30
efter rigtig megen ’rumsteren’ med kabler er problemet (forhåbentligvis) løst, - men kun så længe jeg undlader den usb-switch ved hvilket de 2 komputere her i arbejdsværelset deler én printer.

De 2 komputere kunne dele en Epson Stylos Color 850, - de kunne dele en Epson S20, men ikke dele en Epson B40W.

Alle printere stod undervejs på samme plads, alle benyttede præcist samme kabler ! - Epson B40W-printeren nægter indtil videre at ’samarbejde’

Uden switchen er alt ok - hvorfor lige det ??? -