/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Anabolske Steroider
Fra : martinspace
Vist : 1714 gange
100 point
Dato : 05-12-09 20:49

Hej allesammen.

En af mine venner tager de her steroider og jeg har sagt til ham at det har konsekvenser som blandt andet akne, hjertestop, forkalket kredsløb, impotens, nedsat nyrefunktion, leverskader og i værste fald sukkersyge , men har siger :

Det kommer an på hvilke slags du tager og om du har den rigtige kur og alt det.
Og det kommer også an på om det er noget billig lort du har købt.
For det jeg har købt har næsten ingen bivirkninger, jeg bliver kun lidt hurtigere sur.!

Mit spørgsmål er så:

Kan det virkelig være rigtigt at man kan tage steroider uden konsekvenser ?
For det lyder jo for godt til at være sandt.

Mvh. Martin L

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-12-09 20:51

Sådan skal din ven jo sige, når han er så fuldstændig tåbelig at tage dem

Nej der findes ingen, uden det også har bivirkinger

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=anabolske+steroider+bivirkninger&meta=&aq=3&oq=anab

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-09 21:10

Du kan ikke tage steroider uden konsekvenser. Din egen hormonproduktion bliver påvirket. Og selv om der ingen bivirkninger er lige nu, såkommer de om 20 år. Og ingen vil da ikke tage noget som gør kønsorganer mindre og påvirker rejsningen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-12-09 21:20

Citat
Bivirkningerne ved AAS

Hvad er bivirkningerne da?
Brug af anabole steroider har nogle meget alvorlige fysiske og psykiske bivirkninger. Nogle af de fysiske bivirkninger er ens hos både mænd og kvinder. Det drejer sig om bumser, skader på leveren, hurtig vægtforøgelse, større risiko for hjerteanfald, og at man kan få sværere ved at få børn . For unge mennesker, som endnu ikke er fuldt udvoksede, er der desuden en risiko for, at de helt stopper med at vokse.

Psykiske bivirkninger
De psykiske bivirkninger, som brug af anabole steroider også kan give, rammer både mandlige og kvindelige brugere – og ikke mindst deres omgangskreds. Jo højere mængde af anabole steroider, man tager, jo større bliver de psykiske ændringer. Man får svært ved at styre sit temperament. Humørsvingninger og voldelighed og ukontrollabel adfærd er blandt de mest almindelige psykiske bivirkninger. Nogle rammes af så svær depression, at de begår selvmord.

Når man så oven i købet kan blive både fysisk og psykisk afhængig af at benytte anabole steroider, så er det ret svært at forstå, at der overhovedet er nogen, der tager dem!

Bivirkninger for mænd
Der er yderligere nogle fysiske bivirkninger, som kun ses hos mandlige brugere. Nogle af disse bivirkninger skyldes, at når man indtager stoffer, som ligner testosteron, kan kroppen helt eller delvist holde op med at lave testosteron selv. Det fører ofte til impotens og skrumpning af testiklerne.

I nogle tilfælde vil små mængder af de anabole steroider desuden blive omdannet til det kvindelige kønshormon, østrogen, i kroppen. Så anabole steroider kan sjovt nok have den kvindeliggørende bivirkning på mandlige brugere, at de får bryster som en kvindes. I kredse, hvor man dyrker styrketræning/fitness er det så almindeligt, at det har fået sit eget navn. Her kaldes det for tævepatter eller bitch tits.

Bivirkninger for kvinder
Derudover er der en række fysiske bivirkninger, som kun ses hos kvinder. Det er bivirkninger, som i høj grad hænger sammen med anabole steroiders androgene (mandsliggørende) virkning. Det er ikke så sært, at når kvinder fylder sig med stoffer, som ligner det mandlige kønshormon, så bliver de mere som mænd. Det mandlige kønshormon er jo det stof, som mere end noget andet gør, at drenge fysisk set udvikler sig til mænd.

De mandsliggørende, eller viriliserende, bivirkninger, som kan ramme kvindelige brugere af anabole steroider, er: skægvækst og øget kropsbehåring, mindre bryster, forstørrelse af klitoris, tendens til skaldethed og en dybere stemme.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-12-09 22:07

in ven er bare en del dummere end de fleste. an dør af det inden an fylder 50.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 06-12-09 00:29

Det har jo ikke noget at gøre med god og dårlig kvalitet at gøre.

Det er fordi man ændrer din hormonsammensætning, at man får bivirkninger. Det er vel ligesom, hvis man har problemer med at blive gravid og man bliver sat på en hormonkur. Så er der bivirkninger og det er jo ikke fordi det er en dårlig kvalitet man får fra lægen, men fordi det har indflydelse på hele kroppen.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-12-09 10:06

Der findes forskellige skags hormoner, et af dem er androgener - det er dém Du taler om... Generelt kan man sige, at de er maskuliniserende og vævsopbyggende effeks... Vævsopbyggende er nok den mest bekymrende, da bl.a. hjertet også bliver "opbygget" - eller mere populært "forstørret".

En anden negativ virkning er, at man samler fedtet i nakke, hoved og mave, hvilket jo ikke er ønskværdigt...

Ja, og så lige alle de andre bivirkninger som påremses ovenfor, man leger derfor med helbredet og specielt hvis ikke man kender til de farmakologiske processer... Ja, måske er den psykiske påvirkning enda lige så slem som den fysiske!

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 06-12-09 10:08

Så NEJ - man kan ikke tage anabolske steroider uden konsekvenser!

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 06-12-09 13:58

I vores verden, er der aldrig produceret syntetisk medicin, uden bivirkninger!!!...

Hostesaft til panodil til steroider.....