/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
En søgemaskine for meget
Fra : ruffi
Vist : 347 gange
150 point
Dato : 23-04-03 23:12

Jeg kører XP-pro og explorer 6.0
På forunderligvis er der dukket en ekstra linie op i menuen "vis, værktøjslinier " under standardknapper, adresser og hyperlinks er der kommet en ny, den hedder " Blookdrotrh "
Dette giver en ekstra linie under hyperlinks, det er en søgemaskine ( Search Engine ), med direkte adgang til sider bla. inden for Gay, lesbian osv. osv.
Siden har en adresse der hedder Http://ecpm.com.
Jeg vil gerne have den væk.
Følgende er forsøgt:
Søgt ecpm på hele computeren og fjernet alle filer der dukkede op.
Har fjernet alle cookies, midlertidige internetfiler osv.
Når der i "funktioner, internetinstilliner" vælges tom startside og anvend, tilføjes ved første besøg på nettet "http://i29157.ecpm.com/passthrough/index.html?about:blank" tallet i29157 skifter dog fra gang til gang.
Har i msconfig, fjernet alle hakker i menuen start, for at forsøge fra en ende, den var den der alligevel.
Ved nogen hvordan den fjernes.

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 24-04-03 00:24

prøv at gå ind under "tilføj/fjern programmer" i kontrol panellet. Slet alt du ikke ved hvad er eller hedder noget med "domain.net", "stop-sign", "bargian buddy" osv... alt sammen spam der kommer, når du installere programmer... reklame geil, der burde straffes ved døden :)

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-04-03 01:29

prøv lige at starte regedit op
og søg efter ordet Blookdrotrh
eller Blook
eller drotrh

det skal være det ord som du læser i din bjælke
ja leg lidt med ordet for det står inde i din regdatabase

-----------------------------------------------------------------------------------
jeg har selv lavet et par stykker som jeg bruger hele tiden og og der ligger de feks her
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{67237A20-3ADB-46EC-F182-35291F115770}

Kommentar
Fra : c_lasse

Dato : 24-04-03 02:12

Du kan også bruge den meget hurtige måde, hvor du blot klikker på Vis -> værktøjslinier -> Blookdrotrh, så fluebenet forsvinder, og så burde bjælken ogås være væk...! Og så er du også sikker på, at du ikke får det problem igen, for programmet ligger allerede på computeren og geninstalleres derfor ikke...! Hvis du derimod sletter det, er der risiko for, at det (eller et tilsvarende) bliver installeret senere!!

Kommentar
Fra : Peter_Madsen

Dato : 24-04-03 07:33

--> c_lasse - den holder ikke. ikonet/menubaren vi måske forsvinde, men næste gang har åbner IE igen, så re den på igen....

Kommentar
Fra : technet

Dato : 24-04-03 13:18

Peter_Madsen du har ret og det er derfor den starter igen næste gang ie bliver åbnet

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\???????-????????-????-?????-???????

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 24-04-03 23:15

Til technet: Har søgt i reg efter ecpm, blook og drotrh. Har i bunden af samme sti fundet 3 mapper hvor ordene forekommer, det er i Search Assistant/ACMru/5603, 5604 og 5647. i disse sidste tre findes ikoner med mærket AB efterfulgt af hhv. 000, 001, 002 herefter står der REG_SZ efterfulgt af feks. ecpm.com. ( AB 000 REG_SZ ecpm
AB 001 REG_SZ ecpm.com
AB 002 REG_SZ index.html
AB 003 REG_SZ blookdrotrh

Kan disse mapper/linier slettes??
Hvor langt tilbage kan der slettes? feks væk med ACMru og undermapperne??

ruffi

Kommentar
Fra : technet

Dato : 25-04-03 00:22

hej ruffi
jep som du selv skriver væk med feks væk med ACMru og undermapperne
og lade Search Assistant stå tomt

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 150 point
Dato : 25-04-03 00:37

her har jeg lige lavet noget til dig.... opret en ny txt dokument på dit skrivebord copy/paste det der står i mellem de stiplede linjer ind i din txt fil og omdøb den så til ACMRU.reg dobblet klik så på den
så skulle det være fjernet...

---------------------------------------------------------------------------------------
REGEDIT4

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5603]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5603]
-----------------------------------------------------------------------------

dvs .. at det der skal stå tilbage = [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Search Assistant\ACMru\5603]
og mappen 5603 skal være tom

resten skal væk.. fordelen med den regfil er at hvis du får den igen på et senere tidspunkt så dobblet klikkker du på denne regfil for at fixe det

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 25-04-04 21:30

Hej!!

Hvis du vil slippe helt for den menu bjælke kan jeg anbefale internet browseren mozilla firefox..... Jeg havde det samme problem men installrede så bare firefox og bjælken er væk....

Kommentar
Fra : ruffi

Dato : 26-04-04 00:20

Hej Martin_c

Som du kan se af det sidste indslag, er det næsten et år siden, på nær nogle timer.
Jeg husker ikke hvad jeg gjorde, men galt gik det, og jeg startede helt forfra, og har ikke set problemet siden.

Men ellers tak.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 26-04-04 13:08

så luk lige spørgsmålet!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 26-04-04 16:11

Tak for svaret technet.