|
| Opgave i handelskøb Fra : Emmapigen | Vist : 394 gange 50 point Dato : 05-12-09 10:21 |
|
Hej!
Mit spørgsmål er følgende...
En levarandør af en maskine har ved leveringen justeret en maskinen forkert. Efter godt tre måneder opdager køber (en virksomhed) ved en kontrol, at maskinen er justeret forkert, og at denne fejljustering har kostet virksomheden godt en halv million kroner.
Spørgsmålet er om virksomheden har krav på af levarandøren af maskinen at få dækket tabet?
Selv har jeg svaret nej, da køber ifølge KBL har undesøgelsespligt og skal reagere straks, hvilket må siges ikke at have være tilfældet idet de først opdager fejlen 3 måneder efter.
Hvad siger I?
På forhånd tak!
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|