/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Skærm ændres af projektor...
Fra : pytberg
Vist : 1067 gange
50 point
Dato : 05-12-09 08:54

Goddag

Fruen har en ASUS Eee 100. Når hun har brugt den sammen med en projektor, ændrer skærmbilledet sig således, at vi skal "rulle" skærmbilledet op og ned, for at komme til henholdsvis toppen og bunden af skræmbilledet.

Det er pokkers "træls".

Jeg har prøvet at tjekke i skærmindstillinger, men det kan altså ikke lykkedes mig.

Nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-12-09 10:37

Det skyldes at projektoren ikke kan køre med samme opløsning som pc skærmen. Jeg har selv døjet med det og der er næsten ikke andet at gøre end at stille den tilbage til den opløsning den var på før den blev koblet til

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-12-09 12:13

Så skal du vælge skærmindstillinger der svare til den opløsning som projektor understøtter.

Da der er flest pixel på PCens skærm. (billedefladen er for lille på projektor.)

Andre PCer har muligheden for at vise skærme hver for sig med hver deres indstillinger, så kan man have Præsentation på projektor og dispositionen på sin PC, uden denne visse for publikum.

vh Ben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-12-09 13:39

Du kan udvidde skrivebordet ved at vise som Benjamin.Hansen siger. I egenskaber for skærm skal du sætte flueben i Udvid mit skrive bord. Så kan du have pc på den ene skærm og de ting du åbner på projektoren. Dvs at du justerer opløsning på skærm nr. 2 så det passer til projektorens opløsning