/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Muhammed-en copycat
Fra : Reset
Vist : 793 gange
300 point
Dato : 05-12-09 02:26

På Wikipidia kan man læse følgende:

Muhammed anses ikke som grundlægger af en ny religion, men derimod som den, der har genindført den tro, som stammer fra Abraham, Moses, Jesus og andre profeter.

Mit spørgsmål er så; Er omtalte Muhammed bare en copycat, som har overtaget/omskrevet de kristne udgangspunkter og gjort dem til sine egne?

Endnu et spørgsmål: Hvorfor er den muslimske moral/levevis så forskellig for den kristne?

Trejde spørgsmål: Vil vi kristne og muslimerne kunne komme overens i fremtidens europa?

Grunden til mine spørgsmål er; En stærk bekymring over de tiltag, der til stadighed bliver gjort for at tækkes islam. Hvis islam ikke føjes, bliver der direkte eller inddirekte truet med vold. Senest med minaret- spørgsmålet, hvor en ledende muslim fastslog, at hvis, der blev et "minaretforbud", ville det resultere i en øget radikalisme/terror.
Altså; vi gør som de siger; ellers kommer volden og drabene.

Og der mener jeg, at vandene skiller. Det er flere århundrede siden at vi kristene tyede til vold for at opnå vores krav.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-12-09 02:50

Det kan jo så diskuteres.

Nogen vil mene, at det der foregår i visse dele af verden er en kristen mission for at få disse lande til at indrete sig efter vores standarder, og med våben i hånd er det "os" (den vestlige verden) der øver vold mod "dem der tænker anderledes"

Forskellen er vel bare, at vi kæmper i den "gode sags tjeneste" og alle dem der mener noget andet end os er forkert på den.

Et klassisk eksempel er at finde i den militære teknologi

Vi har finskytter mens "de andre" har snigskytter

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 310 point
Dato : 05-12-09 02:53

Citat
Er omtalte Muhammed bare en copycat, som har overtaget/omskrevet de kristne udgangspunkter og gjort dem til sine egne?
du skriver selv: Muhammed anses ikke som grundlægger af en ny religion, men derimod som den, der har genindført den tro, som stammer fra Abraham, Moses, Jesus og andre profeter. så det er ikke kun fra kristendommen men fra flere religioner Muhammed har altid været opfattet som en profet, men ikke i den kristne kirke
Citat
Hvorfor er den muslimske moral/levevis så forskellig for den kristne?
er den det ? Det kommer an på om man vil se forskelle eller ligheder, de æresbegrber som vi ser omtalt i pressen har de kristne også haft for 200-300 år siden, retroende muslimer ser koranen som svar på alt, det er en bog som blev skrevet længe før middelalderen og den trænger til at blive opdateret, bibelen bliver opdateret hver gang der kommer en ny oversættelse, det er vist den største forskel at muslimer lever efter en gammel bog med middelalderlige anvisninger og kristne har en mere moderne udgave at deres bibel.
Al lovgivning i muslimske lande har udgangspunkt i koranen
Den danske grundlov har udgangspunkt i bibelens anvisninger
så jo det er forskelle som er til at få øje på
Citat
Vil vi kristne og muslimerne kunne komme overens i fremtidens europa?
det kan jeg sagtens forestille mig, lighederne er større end forskellene, men det kræver nogle år og nogen uddannelse, oplysning og atter oplysning for at komme ud over den middelalderlige livsopfattelse med æresbegreber og urent svinekød og meget mere.
En del af mine kolleger er muslimer og bortset fra at de har nogle andre helligdage end dem i den danske kalender, holder ramadan og ikke spiser grisekød, så ser vi da ens på mange ting

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 05-12-09 03:22

Når man betragter de politiske organisationer verden over, er der ingen af dem der er særligt glade for religion, mange vil endda have religionen afskaffet. Jeg har lige læst at en religions forsker kalder det: Den lange nat for religionen, der ikke vil slutte. Han havde betragtet de forskellige religioner i verden, og flere og flere af diverse religioners tilhængere, trak sig tilbage, og blev politiske istedet. Jeg tror at religionen snart vil se sit endeligt, så det politiske kan få frit spil, medmindre der er en Almægtig Gud der ønsker at der skal være en religion. Men er der EN SAND GUD? eller går der også politik i det?

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 05-12-09 03:37

Man kunne indføre minaretforbud indtil muslimerne havde fejet for egen dør og tilladt kirker med kors i alle muslimske lande.
Islamisterne er såmænd ikke meget værre end korsridderne i den tidlige middelalder, så det passer meget godt, for Muhammed skrev Koranen som en fri genfortælling af Bibelen (dog med sig selv i en ophøjet rolle) i 600tallet, så det passer fint. Kulturelt er di jo på samme stade som Europa var den gang.

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 05-12-09 03:38

ups: de

Kommentar
Fra : sober

Dato : 05-12-09 06:00

Citat
Man kunne indføre minaretforbud indtil muslimerne havde fejet for egen dør og tilladt kirker med kors i alle muslimske lande

Dårlig idé. Udemokratisk, u-dansk. racistist.

Ja, de muslimske lande burde tillade kirker, buddhistiske templer, jødiske synagoger o.s.v

Desværre er de intolerante & diktatoriske.

Men fordi de er sådan, så skal Danmark ikke følge deres dårlige eksempel, men netop være tolerant og åben !

Mange (moderate) muslimer kommer jo netop til demokratiske lande, fordi de ikke kan holde den undertrykkelse ud, som foregår i deres egne hjemlande!

(Og så er der, desværre, nogle ekstremister, som vil indføre deres ekstreme form for islam i de demokratiske samfund. Men de er i mindretal! - Og der er idioter blandt alle folkeslag!
Også i Danmark

Jeg er selv en af dem! - Men :

sober

Tilbage til spørgsmålet:

Ja, jeg tror vi kommer til at opleve konflikter, hvis vi ikke vil tillade at muslimer også har de samme rettigheder for trosfrihed og religions-udøvelse i Danmark som andre har.

De betaler skat, hvor noget går til Danske Kirker.

Skulle de så ikke have ret til moskeer og minareter?

Tryk avler modtryk.

Tolerance og dialog skaber tryghed.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-12-09 06:56

de nordiske guder kom først andre er nået opdigtet copicat pis

Kommentar
Fra : sober

Dato : 05-12-09 07:48

Hill asatroen

http://www.asetrofaellesskabet.dk/

Dem som er "kloge" nok til at tro på sådanne ting.

Hver sin smag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-12-09 11:13

Citat
Ingen har problemer med, at prædike de 10 bud eller det der ligner. :-)
Det er først når alle disse fine ord skal efterleves, at det bliver svært. :-B

Kommentar
Fra : love4all

Dato : 05-12-09 16:14

Nu åbenbarede GUD sig jo får Mohammed.
Så Mohammed er vel ikke mere copycat, end JESUS er.

Til dine andre spørgsmål kan svares NEJ, de to trosretninger er forskellige. Fordi i Islam er kun EN gud, mens vi har TRE, vi tror jo på faderen, sønnen og helligånden. I Islam følger man ordene i Koranen (Gl.Testamentet) - mens vi andre lever efter en reformeret udgave (Martin Luther) og også inden for den kristne tro er der jo forskellige trosretningen , tænk indremissionsk FX.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 05-12-09 17:00

islam er et ripoff af kristendommen, og kristendommen er et ripoff af jødedommen, hvad jødedommen er et ripoff af ved jeg så ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Reset

Dato : 05-12-09 17:07

Tak for svaret o.v.n. Håber din optimisme holder stik.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 05-12-09 17:47

Citat
De betaler skat, hvor noget går til Danske Kirker.

Nul og niks, for det første en muslim gør ved ankomst og bosættelse til Danmark er at melde sig ud af folkekirken, så de støtter ikke de Danske kirker. De støtter i det hele taget kun sig selv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-12-09 18:26

Citat
for det første en muslim gør ved ankomst og bosættelse til Danmark er at melde sig ud af folkekirken
en muslim har aldrig været medlem, så hvordan melde sig ud man er ikke automatisk medlem af folkekirken fordi man bor i Danmark