/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Varme pumpe
Fra : spam-free
Vist : 459 gange
65 point
Dato : 04-12-09 21:03

Har haft min i 6 år.

MEN, nu da jeg skiftede isolering ud med bedre.
Står den og * varmer op, men ved MAX udblæsning (inde), stopper den op
og lukker inderdelen ned, MEN stadig med blæseren igang = udenfor, for derefter at gå igang igen.

Jeg kan mærke, at den ikke varmer alle ! pladerne op på den indre del.
Og dette er når tempen er kun når jeg kommer under 0* hvis det er derover, varmer den særdeles GODT.

Har tænkt på om det kunne være manglende kølevæske.

Nogen der har prøvet det før, eller bare et godt råd?
i den billige ende af VVS_ manden.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-12-09 21:23

Kan du ikke se eller aflæse fremløbstemperaturen på varme pumen?

Det er den der er interessant, hvis denne er for lav har du et problem.

Det er selv følgelig et problem hvis den ikke yder det den skal.
vh Ben

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-12-09 21:40

Øhh?

De er ikke meget varmere, end TEMPEN på en kold/ varm kat der lige har lagt på den = KØLIGT
OG det er på begge rør!! forleden da der var frost_ forleden, gik jeg ud mærkede efter,
og de var ?? under hånd temperatur? begge rør
UMIDDELBART _ ville jeg tro tempen var omkring 15* MAX på begge rør

Alt virker som ? normalt, og ny isoleing har hjulpet markant.
Men første Vinter med DET NYE_ ellers har den stået UDEN isolering.
Dyrt, men!! Stadig billig varme.

BTW: kan mærke på inderdelen, at den ``KUN`` varmer halvdelen af apperatets varme-flader op
så den med andre ord er kølig i den ene side, og VARM i den anden af varme luften.

Men som skrevet, KUN under *0 den (står og tænker på mere) ?
Nu kan jeg dårligt være her for varme, men tror stadig den mangler ? vædske.

Tak for svar indtil_

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 75 point
Dato : 04-12-09 21:44

Så er der noget der tyder på at den mangler kølemidel.

En varmepumpe virker efter samme princip som et kæleskab, så hvis den taber "kølemidel" virker den ikke.

Men det er jo en god idee at finde ud af hvor det er kommet ud, så du ikke spilder dine penge på en genfyldning på et utæt system,...

vh Ben

Godkendelse af svar
Fra : spam-free

Dato : 04-12-09 22:05

Tak for svaret Benjamin.Hansen.
Tager dig på (ordet) min egen tanke nemlig.

Jeg fik ellers en ''godkendt'' til at installere og udsuge det, så der ikke skulle være prob.
Men havde mine tvivl allerede dengang, med hans kendskaber til 'pumper' han fyldte på og fik tiden at gå, så alt i alt, gik der 3 arbejdstimer på sedlen????

Mange timer på flere steder ? = SKAT

For at lufte skidtet ud, og eller tjekke efter med sæbevand,
kunne da se mange bobler__men? om de var med gas i/ på

Kan så nævne, at FRYSEDELEN virker_ heller ikke godt om sommeren, når der bliver for varmt *30

Men vanen tro, får man JO IKKE tjekket skidtet af/ regelt mæssigt.

Kommentar
Fra : Piet_P_Hein

Dato : 13-01-10 00:40

Citat
En varmepumpe virker efter samme princip som et kæleskab,

kæleskab ? = Køleskab ????
Kan så lige NÆVNE at der var masser af GAS på dyret.
Tjekket af kølemontør
Men det er INDERDELEN?????????????????????????????????????????????
der bliver for hurtig kold

Med 26* varme inden_BORDS + minus 1*uden dørs, så virker den som den skal?
Den bliver bare for KOLD INDE, og hvad er NU DET FOR NOGET.
Gav den en gang isolering_______= indendørs/ rundt om varmekassen/ blæsere-delen,
og så er der varme PÅ + de 26* plus grader jeg har.
Men under 15* står den stadig og tænker på et eller andet, som ellers er meget af.

Tror der er røget en termostat eller andet, da det ikke kan passe. ELLER

Nå, men det bliver en NY, vil ikke ofre penge på det DYR.