/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
kogebogen.dk = PLAT
Fra : Krummen
Vist : 2869 gange
50 point
Dato : 04-12-09 20:59

Hold kæft hvor er jeg irriteret på dette platsite "Alletiderskogebog.dk"

Det er sgu da utroligt, at ejeren af denne megaplatkopiside ikke selv kan indse, at det er dybt forargeligt, plat og useriøst kritikløst og formentlig også ulovligt at shoppe rundt på hele nettet og kopiere alle andres madopskrifter, for at samle dem i sin egen netkogebog.

Ejeren aner ikke en skid om mad / gastronomi og kopierer bare kritikløst opskrifter med stavefejl, forståelsesfejl og mangelfulde tekster i tonsvis og selvfølgelig uden kildeangivelse.

Han praler ligefrem af, at kogebogen.dk er den netkogebog, som har flest opskrifter.....Ja det tro da fanden....de er tyvstjålet hele bundtet. Han skider højt og flot på alt hvad der er sømmeligt og behæftet med automatisk copyright. Men hans egne fotos på opskrifterne, skal han nok sørge for bliver mærket med et ©.

Jeg har kontaktet nogle af hans annoncører og spurgt om de virkelig vil støtte denne platsite med fare for at blive slået i hartkorn med denne usympatiske fremgangsmåde

Herunder bare nogle enkelte eksempler på hans plattenslageri:

1.
http://sondagsavisen.dk/91/01025364/
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=7012

2.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=2536
http://www.sol.dk/opskrifter/samlingen/p0500052.html

3.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=2546
http://www.sol.dk/opskrifter/samlingen/p0500053.html

4.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=154
http://www.drinkit.dk/product.asp?product=639

5.
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=19424
http://www.madabc.dk/Timianpandekage+med+spidskål+og+oksekød.aspx?id=0&type=12&l=T&dbid=49115fb2-f0e2-4357-882b-f28a7b652d90&t=128661552720000000

God jul

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:07

Ehm.... hvordan kan du vide det ikke er omvendt??

Der står ikke dato på alle siderne, så sikker kan man vel ikke være

Men hvis det forholder sig som du skriver, så er det tyveri

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-12-09 21:27

Han har "hugget" flere af mine opskrifter.
Siden han vi en større diskussion herinde, fordi han placerede opskrifter på spanske retter der, der var så "skrigende" forkerte, at jeg måtte reagere.
Jeg har slettet linket for længe siden.
Gir krummen totalt ret.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:27

LOOL Typisk kvinde spørgsmål.

Jeg er bekendt med hans metodik fra "gl. dage" fra noget skriveri mellem ham og mig samt nogle oversættelser af opskrifter. Engang jeg var lidt naiv (det er jeg nok stadig hehe) oversatte ram2 en del opskrifter for ham, som han havde stjålet ude på nettet. Jeg var dengang ikke klar over hvilket omfang det ville tage.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:31

Tak frieda....Det er netop det jeg mener. Han er en platugle. Men som sagt har jeg kontaktet bl.a. Knorr, som annoncerer hos ham og jeg vil løbende kontakte nogle opskriftindehavere som han har bestjålet i håb om at en eller flere af dem vil anmelde ham for overtrædelse af loven om ophavsret.

Han er en platugle...ikke en skid andet. Desuden aner han ikke en pind om mad og kan forøvrigt hverken læse eller skrive. Det sidste er dog undskyldeligt, men så bør man afholde sig fra det i den sammenhæng han gør det.

Kommentar
Fra : Nissesen

Dato : 04-12-09 21:34

Krummen har ret, som sædvanligt, = PLAT

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:36

Du smutter bare nissesen. Dine kommentarer er ligegyldige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:37

Citat
LOOL Typisk kvinde spørgsmål

Nåå ja, så er mit køn da afsløret... for de uvidende

Men det var vel også lidt logisk ik?

Bare fortsæt det gode arbejde Krummen

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 04-12-09 21:39

Så hold jer væk

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:40

Køn...Hvem sir du er køn Ahhhh det har du afsløret i maaaaaange andre sammenhænge unge dame

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:41

Jaaa den mulighed var der swarn, men det stopper jo ikke platugleriet og tyveriet. Men tusinde tak for det gode råd

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-12-09 21:43

Her er et godt eksempel:

http://www.kandu.dk/Spg100729.aspx

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=25956

Foruden at opskriften er ukorrekt, er den direkte farlig, da der ingen beskrivelse er af, hvordan man tilbereder muslinger (som er en forkert ingrediens; ” amêijoas” er ikke muslinger) på en sikker måde.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-12-09 21:48

Platsite?
Skrive´s det ikke som SPAM/ plat site?
Eller bare kan________DU
Ellers velkommen til ECHO: eller skal du have flere (LUS)?

Citat
Hold kæft hvor er jeg irriteret på dette platsite "Alletiderskogebog.dk"

BTW: tvivler STÆRKT PÅ DINE GASTRONOMISKE (evner)
medmindre du fucker din egen MOR_

Hvilket i sig burde udelukke dig som KOK__hun har jo det brune ????
men alt smager vel godt__ FØJ for stodder du er.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-12-09 21:48

BTW; husk COPY & PASTE

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 04-12-09 21:49

Melder @ afbud

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:51

Det er nemlig sagens kerne Frieda. Netper tåger bare rundt og aner ikke en skid om, hvad det er han roder med. Kvantitet er hans mantra og han har kun eet i hovedet, nemlig at kunne blære sig med, at han har den netkogebog som har flest opskrifter..... hvor patetisk, når opskrifterne er tyvstjålne hele bundtet og samtidig blottet for enhver fornemmelse for gastronomi.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:53

Baj baj spam-free. Du smutter osse bare IDIOT LOOL

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-09 21:54

Krummen

Når du læser i Pers historik, så vil du også kunne se, af de spørgsmål, som han har stillet udelukkende drejer sig om enten oversættelse af eksisterende opskrifter eller ideer til nye.

I dit indlæg (links), der kender jeg en af dem personligt, så jeg vil lige tage kontakt til pågældende.

Jeg er enig i at "kogebogen" ikke tilhører Per.

En side som Bager Kim, som jeg tidligere har brugt, der annoncerer han også .... det undrede mig meget, da der ikke tidligere har været annoncer på den side.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-12-09 21:55

Han skal da ha' en med stegepanden.... ej æbleskivepanden er nok bedre i denne søde juletid, ka han få 7 buler

Smutter ud af tråden,jeg kan alligevel ikke snakke med

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:56

Hej Ans. Det er nok een af måderne man kan stoppe hans platkogebog på....trykke ham på det økonomiske. Men selvfølgelig ville det være fint, hvis en eller endnu bedre flere forurettede direkte anmeldte ham for overtrædelse af loven om ophavsret.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 21:58

LOOL du er så rå Nordsted. Er du AK81??

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 22:00

Bliver selv nødt til at tørne ind. Har en laaang dag i morgen sukkk - Men vender tilbage og ser om der er flere gode råd mv.

Det kunne jo være at opskrifttyven selv havde en kommentar eller ville forsvare sit tyveri. Men det har han nok ikke gonader til

Kommentar
Fra : KlapTorsk

Dato : 04-12-09 22:03

Keep Up Your Good Work Krummen, Thumps Up Just For You, Sir ! Clap Clap !

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 22:11

LOOL En til...Baj baj Klap Torsk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-09 22:21

Citat
Netper tåger bare rundt og aner ikke en skid om, hvad det er han roder med. Kvantitet er hans mantra og han har kun eet i hovedet, nemlig at kunne blære sig med, at han har den netkogebog som har flest opskrifter.....

Det er da det samme her på kandu. Der er da også de brugere, der bare "tåger" rundt i stort set alle spørgsmål for at få anerkendelse samt point

Sorry .... det var måske mere til en smalltalk-tråd ... men hvad .... det er vel til at overleve.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 22:22

Du er tilgivet...Det er jo sandt hvad du skriver

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-12-09 22:25

Se her, tydeligere kan det vidst ikke være:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=46458

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=18056

Bemærk specielt navnet på retten og kilden!!!!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-12-09 22:29

Kors hvor er han ynkelig

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-09 22:59

Hihi ja det er da latterligt.
Gud ved om han kan bruge "mine" gaffelkager

Her er den...lavet på 15 min.
125 g. blødt smør
50 g. sukker
150 g. mel
½ tsk. bagepulver
65 g. hakkede mandler.

Start med at tænde ovnen på 200 grader.

Mens ovnen varmer op :
Sukker og smør røres sammen
Mel , bagepulver og mandler kommes i
og dejen formes til små kugler på størrelse med en hasselnød
Sættes på pladen og trykkes flade med en gaffel.
Bages i en forvarmet ovn i ca. 12 min.

Kilde .... Ude og Hjemmes juletillæg

De er F*** gode og hurtige at lave.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 04-12-09 23:03

Det gør jeg i morgen.
Tak

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 04-12-09 23:05

Jamen rigtig god arbejdslyst frida.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 04-12-09 23:41

Citat
Det er da det samme her på kandu. Der er da også de brugere, der bare "tåger" rundt i stort set alle spørgsmål for at få anerkendelse samt point

Du har ret

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-12-09 23:52

Der bliver kogt sødsuppe ... det er da madlavning ..... på svar/svarene, så spørger/spørgerne bliver behaget .... "uhmmmm det var lige min smag"

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 05-12-09 00:05

[CITAT] Nåå ja, så er mit køn da afsløret... for de uvidende [Hahahahaha]Men det var vel også lidt logisk ik?
CITAT]
Dit køn har jeg været bevidst om i flere år og jeg må da sige, at du er et af de bedre, du er en forstandig kvinde
Højris

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 05-12-09 00:54

Smørekande

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 05-12-09 06:31

Frieda leberkäse er ret overbevisende om platugleriet, men HVORFOR hedder det leberkäse, når der ikke er lever i?

Desværre dukker "alletiders kogebog" meget tit op som den første når jeg søger en opskrift, selv om det meget sjældent er den der vinder "Googlefighten" om hvad jeg skal lave af mine varer

Kommentar
Fra : JørnR

Dato : 06-12-09 10:21

Hvad skulle Kandu.dk dog gøre uden Klummen og hans store indsats for sober opførsel og sandhed på Kandu.dk og i Mor Danmark i det hele taget. Gid der dog var flere ærlige personer som ham !

JR

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-12-09 11:22

Endnu én som må i skammeren... Baj baj idiot....

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-12-09 15:39

Endnu et opskrifttyveri fra nettet
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8966
http://www.sisterbonde.dk/?p=4925

Sølle kopi-Per LOOOL Hvordan synes du selv det går??

Citat
Alletiders Kogebog er en interaktiv netkogebog, hvor det er brugerne, der indsender de fleste madopskrifter.

Ikke alene er han en "tyv", han er osse pisfyldt med løgn LOOOL Men det hænger jo ofte sammen

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 06-12-09 21:21

En til....

Her har han dog lige ændret en lille bitte smule i ingredienslisten, så man rigtig kan tro at det er hans egen LOOOL...........YNKELIGT

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8416
http://hotstart.dk/Opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=1257

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-12-09 12:00

Så er der respons fra en af alletiderskogebogs annoncører. Så kan det være der snart kommer andre boller på suppen hos den platugle. Kan man ikke med alm. logik og sund fornuft få ham til at indse, at hans fremgangsmåde er smagløs og ulovlig, så kan man jo trykke ham på pengepungen.

Citat
Mange tak for din henvendelse.

Vi siger tak for din opmærksomhed i forhold til Knorr's annoncering. Jeg har kontaktet vor marketingsafdeling, som siger, at vi benytter hjemmesiden, da mange mennesker kigger på denne hjemmeside hver dag. Men vi vil undersøge sagen i forhold til dine kommentarer og tage kontakt til vort mediebureau, som varetager vor annoncering.

Med venlig hilsen / Best Regards

Anna Pedersen
Knorr Forbrugerkontakt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 04-01-10 07:10

Utroligt...Lige meget hvilken opskrift man søger efter, så har opskrifttyven og plagiatfjolset Per fra kogebogen.dk gaflet den fra andres opskriftsamlinger på nettet. Hvor sølle og usmageligt

Denne opskrift uden kildeangivelse: http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6110

er tyvstjålet herfra:
http://www.madabc.dk/Oksehalesuppe.aspx?id=0&l=O&type=4&dbid=7df879b6-f9b4-4973-8c46-ee3728e2bac7&t=128661552720000000

Gu ved om han har en opskrift på snobrød, som han ikke har stjålet

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 10-01-10 17:41

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=26057

Tror sgu at selveste gastronomiens konge, kopimesteren og opskrifttyven selv har konstrueret denne opskrift. Kan ses på alle de fejl der er i opskriften...incl. fejlslag, stavefejl, forståelsesfejl mv LOOL

Volapyk for viderekomne LOOL
en god grund opskrift, til din fantasi, hvis du vil lave mad boller f.ek. til sætte lidt rugge mel istedt for hvede mel f.ek. 30/40 - sukker

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 22-01-10 12:10
Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-01-10 13:24
Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-01-10 13:32

Og her en - formentlig også stjålet - opskrift, hvor tåben demonstrerer sin eventyrlige gastronomiske viden og fornemmelse af mængder af diverse smagsindtryk man kan tilsætte en ret. LOOOL

Bemærk bacon..... 550 gr i en portion fars på 1.500 gr Det svarer til 36 % af den samlede farsmængde LOOOL Fandme guf..... Efterfulgt af ET HELT glas ribsgele i saucen. Whauuu vingummisauce a la Bonbonland

Hvordan syns du selv det går KopiPer???

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 24-01-10 13:39
Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-02-10 12:31

Igen en plattyvstjålet opskrift Hvor er du dog ynkelig bette Per

Pommes fondent

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=7153

Stjålet fra http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=528026

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-10 12:56

Som Tom Lehrer så gribende sang i Lobachevsky:

"Plagiarize! Let no one else's work evade your eyes! Remember why the Good Lord made your eyes, don't shade your eyes, but plagiarize! Plagiarize! Plagiarize! Only be sure always to call it, please, 'research'!"

Plagiarize=plagier

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-02-10 13:27

He He, så rigtigt ...

Er det ikke ynkeligt at se sådan en tyveknægt, som ikke selv har en skid begreb om gastronomi, tyvstjæle andres opskrifter, for derefter at pynte sig med lånte fjer og blæreprale med, at være indehaver af verdens måske største opskriftsamling. Han burde have en grim smag i munden og bure skamme sig.

Denne tråd vil blive stående til evig tid og hver gang jeg støder på et af hans ynkelige og smagløse plagiater, tyverier, overtrædelse af copyrighten vil jeg lave et indlæg med henvisning til det link som han har stjålet opskriften fra.

Føj Per....sir' jeg bare. STOP nu det tyveri din platugle

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-02-10 13:43

Har lige tilskrevet grisogko.dk som uvidende om hans kriminalitet annoncerer på hans ynkelige hjemmeside med følgende:

Citat
Jeg ser at I annoncerer på sitet kogebogen.dk.

I skal være opmærksom på, at ejeren Per er en kopityv som fanatisk, uden selv at have det mindste begreb om gastronomi, kopierer opskrifter fra nettet som andre har lavet og sætter dem i sin "kogebog" som sine egne og derefter pynter sig i lånte fjer ved at prale med at have måske verdens største opskriftsamling.

Det er en overtrædelse af copyrighten, og samtidig en ynkelig fremgangsmåde som I på ingen måde burde støtte med jeres annoncering.

I kan se mange eksempler på hans tyveri og hvis I insisterer på at annoncere hos ham, er jeg ikke kunde hos jer mere.

Samtidig vil det blive spredt på internettet, hvem der med deres annoncering støtter dette systematiske tyveri.

I håb om jeres forståelse for ejendomsretten til det skrevne ord og lovgivningen om copyright forbliver jeg med de bedste hilsener "Krummen"

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 07-02-10 13:56

Og samme til www.milda.dk - www.stryhns.dk....indtil videre. Jeg tager senere alle hans annoncører, så han kan mærke på økonomien, at hans fremgangsmåde er forkastelig og ikke at forglemme ulovlig.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 08-02-10 10:31

Nååå Netper...Skal du snart lukke dit skumle og usmagelige site. Hvor er du ynkelig

Citat
Kære Dansukker -Juhler design - Årstiderne frugt

Jeg skal henlede jeres opmærksomhed på, at I med jeres annonce på www.kogebogen.dk støtter en person som skruppelløst kopierer alle opskrifter han kan finde på internettet og indsætter dem som sine egne i hans kogebog www.kogebogen.dk

Ejeren af denne hjemmeside har ikke begreb skabt om gastronomi og har som agenda udelukkende at være ejer af den største samling af opskrifter og ser stort på metoden som han bruger til at opnå dette mål

Denne fremgangsmåde er ikke alene ulovlig og en overtrædelse af loven om copyright samt temmelig ynkelig og umoralsk. At kalde sig verdens største kogebog på Internettet, efter at have stjålet andres opskrifter, er at pynte sig med stjålne fjer, og dermed upassende for respektable firmaer at støtte. Det er sørgelig mangel på respekt for madglade personer og gastronomisk interesserede opskriftudviklere, som rundhåndet og gratis deler deres erfaringer med andre.

I håb om jeres forståelse for respekten for det skrevne ord, håber jeg I vil tage jeres annoncering på dette sted op til fornyet overvejelse. Det er helt urimeligt at ejeren af kogebogen.dk skal tjene penge på disse ulovligheder.

De bedste hilsener
Krummen

Eksempler på tyverier fra nettet

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8966
http://www.sisterbonde.dk/?p=4925

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=8416
http://hotstart.dk/Opskrifter/ViewRecipie.aspx?id=1257

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6728
http://www.gode-opskrifter.dk/hovedretter/okse_kalv/gryde/bankekoed.htm

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=6110
http://www.madabc.dk/Oksehalesuppe.aspx?id=0&l=O&type=4&dbid=7df879b6-f9b4-4973-8c46-ee3728e2bac7&t=128661552720000000

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 09-02-10 00:37

Au Au Netper

Den kommer til at gøre ondt. Det vælter ind med tilbagemeldinger om firmaer om vil tage deres annoncering på din plagiathjemmeside op til revision. Seriøse firmaer ønsker ikke at blive slået i hartkorn med en copyrigtsvindler og plagiatbums som dig, der kun har det ene i hovedet at eje den kogebog med flest opskrifter...så skide være med hvordan du skaffer dem. Føj sir jeg bare

Kommentar
Fra : dk-kogebogen

Dato : 10-02-10 09:56

Det er nogle ret grove beskyldninger om at hele dk-kogebogen skulle være kopi, og så måtte man da i det mindste forvente at de eksempler som Krummen kommer med var 100% sikre, og at det ikke rent faktisk forholdte sig omvendt at der er blevet kopieret fra dk-kogebogen.

Men den ulejlighed har Krummen ikke gjort sig.

De eksempler Krummen kommer med er nærmere omvendt da opskrifterne på dk-kogebogen er lagt ind før de nævnte sites er registreret.
Se http://www.netnationen.dk

www.sisterbonde.dk registreret 20 juni 2007
www.gode-opskrifter.dk registreret 10 september 2004
www.madabc.dk registreret 18 juli 2003

Jeg kan ikke 100% afvise at der sker brud på copyrighten da der er brugerindsendte opskrifter, men alle henvendelser til mig herom tages seriøst og opskriften bliver fjernet eller anført kilde.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-02-10 01:57

Plidder pladder Per. Du prøver at snakke dig udenom, at du er en gemen opskrifttyv og en kopiabe

Du ved lige så godt som jeg, at du kopierer andres opskrifter og lægger dem på kogebogen.dk. Jeg har selv oversat adskillige opskrifter for dig, (da jeg engang var temmelig naiv og troede du var ærlig og seriøs) som du har taget andre steder på nettet. Så jeg er ganske godt informeret.

Hvis du forøvrigt modtager dine opskrifter fra andre, hvorfor i helvede sætter du så ikke kildeangivelse på?????? Så hold op med det ævl. Jeg har i øvrig ikke sagt, skrevet eller på anden måde antydet, at samtlige opskrifter på kogebogen.dk er stjålet ude på nettet...Jeg har skrevet at mange af dem - ALT FOR MANGE - er stjålet. Det giver lissom en anden mening ik????...Eller hvad??

Med hensyn til dit barnagtige indlæg i PM, hvor du har kopieret loven om æreskrænkelse ind LOOOL Glem det. Jeg er iskold og fuldkommen græsk katolsk. Skulle du være så snotdum at anlægge et civilt søgsmål vedrørende æreskrænkelse, er jeg temmelig sikker på at du får en laaang næse

Jeg kan påvise ret mange af dine opskrifter, som er stjålet på nettet...Så gør du bare det LOOOL

For lige at tage et konkret eksempel, så skal jeg lige høre hvad du mener om den opskrift du TYVSTJAL fra Frieda på Kandu??????

Kom igen Per...eller knyt og æd en tudekiks. Det ville klæde dig at køre kogebogen på ærlig vis og ikke pynte dig med stjålne fjer. Angiv kilde og lav evt. selv dine opskrifter...hvis du gastronomisk magter andet end at lave snobrød

Har forresten bemærket at du er MEGET omhyggelig med at sætte © på dine billeder LOOOL Hvorfor dog det??? Det er da ikke noget du selv respekterer

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-02-10 02:06

PS
Glemte at uddybe, at de opskrifter som jeg oversatte for dig i sagens natur var på fremmede sprog.

Vil du bilde mig og lytterne ind, at englændere, tyskere og amerikanere sender opskrifter til kogebogen.dk som du så "desværre" er nødt til at få oversat?????? LOOOL Nej vel.... Det ville osse være at underkende lytternes IQ LOOOL

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-02-10 03:41

Jøsses...Får du osse tilsendt opskrifter fra portugisisktalende lande til din kogebog
http://www.kandu.dk/Spg100729.aspx

Indlæg i samme tråd 20-02-07 14:43 fortæller en del om din modus operandi LOOL

Sååååå skal vi ikke bare sige, at du hopper dine søforklaringer over og gemmer dem til du møder én som er døv

Kopi og plagiat-Per...Jeg synes du skal gå til en advokat og få udtaget en stævning mod mig for ærekrænkelse og hvad ved jeg. Jeg er fuldkommen græsk katolsk ligeglad. Jeg vil til enhver tid være i stand til at påvise, at det jeg siger om din kogebog og dig er sandt. Samtidig skal du vide, at jeg ikke lukker denne tråd. Hver gang jeg støder på en af dine stjålne opskrifter Kanduoffentliggør jeg den. Samtidig meddeler jeg dine annoncører, at du er en platugle og eksemplificerer dette.

Om det får konsekvenser for dig ved jeg ikke, men jeg håber det. Det du laver er patetisk og ulovligt samt en hån mod de gode danske kvinder og mænd som selv laver deres opskrifter og rundhåndet deler dem med os, som elsker spændende og nye opskrifter.

Jeg kan dog medgive dig, at din idé med tusindevis af opskrifter samlet på et sted ikke er så dårlig. Men den falder i mine og juraens øjne til jorden og bliver ynkelig (og ulovlig), når man, som du beviseligt gør, interesserer dig mere for antallet af opskrifter, frem for at respektere andres arbejde og det skrevne ord....altså loven om copyright.

Skulle du samtidig en dag have lidt overskud på din bankkonto affødt af dine annonceblodpenge, så tag og brug nogle af dem på en webmaster, som kan det gylle, for ærlig talt så ligner din hjemmeside en pose lort som er lavet af en 10 års på et af disse gratis "Lav din egen hjemmeside på 5 minutter".

Med dyb foragt
Krummen......som siger hvad han mener og mener hvad han siger

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-02-10 03:42

Holy shit....klokken er mange

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 11-02-10 07:03

"Jeg kan ikke 100% afvise at der sker brud på copyrighten da der er brugerindsendte opskrifter, men alle henvendelser til mig herom tages seriøst og opskriften bliver fjernet eller anført kilde. "

Er du så sød at fjerne "Elviras Leberkäse", tak.

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=18056

venligst
Elviras svigerdatter, Frieda

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 11-02-10 08:34

Nej nej Frieda. Det må du ikke bede ham om. Netop den opskrift skal jeg jo bruge, når han slæber mig i retten for æreskrænkelse

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 15-02-10 22:34

Fantastisk side, denne her. Men Leberkäse er vel på dansk "leverost" og findes der virkelig en sådan "ret" , eller er det bare fis med Frieda og Elvira ?