/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Junkers gasfyr taber trykket
Fra : haun
Vist : 3226 gange
20 point
Dato : 04-12-09 16:02

Hej
Jeg har et junkers gas fyr der bliver ved med at tabe trykket efter få dage. Trykekpansionsbeholder er blevet skiftet. Så kørte det godt i 14 dage, men nu er det galt igen. Når jeg har været i bad, lukker fyret vand ud, sikkert fordi at når det kolde vand som er kommet ind i beholder bliver varmet op, udvider det sig og kan ikke være i beholderen. Da vi fik fyret lukkede det ikke vand ud de første 5 år, derfor kan jeg ikke forstå, hvorfor det gør det nu. Samtidig taber fyret som sag trykket. Vores vvs mand siger at der kan være et utæt rør i huset, men den tror jeg ikke på, da den ny beholder kom på, var der som sagt ikke noget galt. Derfor tror jeg mere at det har noget at gøre med at den sender vand ud når vi har badetl. Jeg håber der er en der kan give en forklaring.

Med venlig hilsen
Egon Haun

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-12-09 16:36

Det virker som om din ekspansionsbeholder er blevet utæt eller rettere dens membran.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-12-09 16:42

Jeg nægter at tro på at det har med gasfyret at gøre. Det er gasleverandøren som leverer et konstant gatryk, med mindre det er dit eget biogas eller flaskegassystem.

Det med bad og vand ud lyder nærmere som et problem med kedel og ekspansionsbeholder.

Der skal være et passende stort luftvolumen over membramen, og det skal være tæt.

vand ud er nok fra sikkerhedsventilen. Vvs er ikke for klo, han har ikke sat det korrekt i drift.

Skip ham og få en bedre. Lad være med at betale ham.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 04-12-09 16:45

din nye beholder har måske en utæt luftventil. Det skal ham gasknysten udbedre uden omkostning eller besvær for dig

Kommentar
Fra : haun

Dato : 04-12-09 16:51

Den ny ekspansionsbeholder fejler ikke noget, jeg har tjekket trykket. Den virkede jo også normal de først 14 dage, derfor kan jeg ikke forstår hvorfor trykket hurtigt falder nu.

Kommentar
Fra : haun

Dato : 04-12-09 16:53

Ja jeg må hellere lade vvs manden tjekke den ny ekspansionsbeholder, så kan han vel konstatere om trykket er fint nok.

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 04-12-09 20:31

Svært at sige ud fra oplysningerne
Hvad er fortrykker feks ??
Drypper sikkerhedsventilen ??
Hvad er drifttrykket normalt ??
men lyder ikke som om vvs har den store erfaring

Kommentar
Fra : jantorp

Dato : 14-12-09 14:18

Det er meget fint, at ekspantionen er skiftet, men er fortrykket på ekspantionen blevet kontroleret, da den blev monteret. På nye beholdere er fortrykket nogen gange på 1 til 2 bar og skal sættes ned
Du kan kontrolere dette med en luftpistol (ventilen er den samme som i et bildæk), når dit centralvarmeanlæg er trykløst. Trykket bør ligge mellem 0,5 og 0.75 bar.
Hvis du skriver, hvad type Junkers gasfyr du har vil jeg forsøge, at fortælle dig hvor ventilen sidder.
VH Jan

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 26-12-09 20:56

Gaskedel model ???

Jeg tror det er trykekspantionen den er gal med.
Efter udskiftningen virkede det jo fint, en 14 dages tid ikke ??

Den eneste forskel fra før og til det gik galt igen, var udskiftning af beholderen.
Man skal ALDRIG kontrollerer en ny trykekspantionsbeholder. Den er afprøvet fra fabrikken og plomberet med lak. Når den brydes er risikoen for utæthed på kvælstof siden stor.

Gasmanden2

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 06-01-10 21:08

Er der sket noget mere i denne sag ?????

Gasmanden2

Kommentar
Fra : haun

Dato : 06-01-10 22:19

Trykket har været det samme i 8 dage nu, jeg håber det fortsætter.