/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Opgradering af grafikkort
Fra : Swende
Vist : 554 gange
100 point
Dato : 03-12-09 19:08

Hejsa.

Jeg håber at i kan hjælpe mig her. Mit gamle grafikkort er stået af, og jeg skal have et nyt.

Mit nuværende er et gainward pci-e geforce 7950gt dual dvi, men jeg må indrømme at jeg intet kender til det.

Nu skal jeg så købe noget nyt, og da min PC hyppigst bruges til gaming, så ville jeg høre om i kunne anbefale mig noget. Højst 2000 kr.

Jeg har også lige fået ny strømforsyning på 650 watt.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-12-09 19:45
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-12-09 19:57
Kommentar
Fra : Swende

Dato : 03-12-09 20:00

Tusinde tak, Heller22.

Det er ret svært når jeg ikke ved hvad jeg skal kigge efter... :)

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-12-09 20:05

God aften Swende

Du skal bl.a. se efter størrelse, nemlig at kortet i nr. 2 link er på 1 GB ram. De andre specifikationer er også fine. Og skulle jeg købe nyt kort lige nu, ville jeg bestemt foretrække Twintechen uden betænkning

Mvh Chris

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-12-09 20:11

Hej igen.

Med det her lille program: http://www.downloadcentral.dk/?action=search&pattern=screenhunt&searchArea=programs kan du lave et billede af skærmen visende grafikkortet, printe det ud, tage billedet med ind til en forhandler og få en snak om kortet eller kortene

Chris

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 03-12-09 20:18

Perfekt!! Tusinde tak for din hjælp og ikke mindst, din tid.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 03-12-09 20:23

Hej Swende

Helt ok. Det er derfor, jeg er her, og kunne jeg hjælpe dig, er tiden ikke spildt

Og det der lille Screenhunter er skide smart. Det var faktisk først nu, at jeg fandt ud af at bruge F6- tasten til screenshots, vel at mærke når Screenhunter er i standby

Mvh Chris

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-12-09 23:40

hvis du vil have noget der sparker røv til relativt billige penge, ville jeg nok investere i det her, det slår selv et gf GTX285

http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60014&prodid=259523

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 03-12-09 23:41

Jeg ville under ingen omstændigheder købe et gf8800gt i dag, det er et "gammelt" kort, og der er meget bedre alternativer på markedet i dag.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-12-09 00:12

Men husk at det skal være "pci-e" (Man ved jo ikke, hvor gammel pc-en er?)

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 04-12-09 07:35

Min PC er fra december 2006, så den er vel "gammel". I hvert fald i den branche.

Som tidligere skrevet, så har jeg ikke forstand på hardware, men mit gamle var pci-e, så det skal det nye vel også være?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 04-12-09 15:19

Jeps, det skal være pci-e, da det skal passe i noget der hedder soklen på bundkortet . Men jeg synes stadig, at du skal gøre, som jeg skrev 03-12-09 20:11.

Mvh Chris

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 04-12-09 15:28

Hej igen Swende.

Dette kort Club3D Radeon HD5850 - 1,0 GB GDDR5, som Bruuno anbefaler, er også PCI-Express, og det er dæleme helt fint. Så Bruuno har sgu ret, og jeg ville ikke betænke mig over at købe det Radeon.

Så jeg lusker lige så stille ud af dit spørgsmål og overlader videre råd og vejledning til Bruuno . Derfor: kom ind igen Bruuno .

Held med det og god weekend.

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 05-12-09 11:31

He, he. Tak, Chris.

Jeg havde ellers lige købt det andet, men det vil jeg så sende tilbage.

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 16-12-09 12:04

Leverandøren havde lovet at det ville komme i dag, men der vil gå yderligere en måned. Er der et andet kort som kan anbefales?

Godkendelse af svar
Fra : Swende

Dato : 16-12-09 13:26

Tak for svaret heller22.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-12-09 20:15

Hej Swende.

Rart at kunne hjælpe, men skidt at der er så lang ventetid på det kort. Og så var det forøvrigt Bruuno, der burde have haft godkendt sit svar!

Men jeg tror, at dette er godt også?

http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=213066 Dette skulle være på lager

Hvad mon Bruuno siger til det?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : Swende

Dato : 16-12-09 21:35

Det har du ret i. Min fejl, og jeg håber at Bruno kan leve med at jeg er ham meget taknemmelig. :) Jeg fandt dog et tilsvarende kort, bare fra en anden producent en Club3D, så det har jeg købt.

Og igen... Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 16-12-09 22:32

Hej Swende.
Citat
jeg håber at Bruno kan leve med at jeg er ham meget taknemmelig.
Jeg er i gang med at videresende de point til Bruuno, men bliv du bare ved med at være teknemmelig .

Og held med det nye kort .

Mvh Chris

Roger, over og ud