/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
router
Fra : gedestalden
Vist : 529 gange
200 point
Dato : 03-12-09 19:03

Jeg skal bruge et brugernavn og password til min router. Kan ikke huske det. Er der en måde, hvor man kan finde ud af det ?

mvh

gedestalden

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 110 point
Dato : 03-12-09 19:06

prøv admin
Sluk routeren, tænd efter 2 min.
så logger du ind med admin

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 03-12-09 19:11

Læs manualen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 03-12-09 19:27

Hvis du har været på tidligere og ikke kan huske det, så kan du reset Routeren og starte forfra. Hvis ikke så følg brorteil og JanusN's råd.

Clou

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-12-09 19:43

Reset routeren og indstil igen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-12-09 20:30

havd hedder din router, det er jo let at finde manualen på nettet

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-12-09 21:06

Bag på din router er der et lille hul, inde i dette hul er der en lille kontakt. Den skal du trykke på med en kuglepen, så nulstiller du routeren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-12-09 22:30

Hvor ved du det fra granner, når han ikke oplyser hvad det er for en router?

Et af de sædvanlige mindre tænksomme kandu spørgsmål, med lige så ubetænksomt svar.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-12-09 23:17

Det er så skønt, så skønt med KANDU!!!!!
Man behøver slet ikke selv at søge efter problemløsninger, selv om det er så nemt, så nemt!
Man kan nøjes med at stille spørgsmålet her i dette dejlige forum, så er der straks en venlig sjæl der kommer springende med en total løsning!

Så dem må fejres!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-09 14:23

De fleste routere har et reset-hul, som granner siger.
Hvis man er ekspert ud i computervedenen, er der jo ingen grund til at stille spørgsmål.

Hvis man syntes at både spørger og den der kommenterer snakker helt hen i vejret, er der så nogen grund til at deltage i tråden - endda uden nogen form for hjælp.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-12-09 16:52

Gud hjælpe mig for en børnehave, og sidde og hakke i hinanden i en tråd om hjælp til en stakkel der spørger for at få et svar. Lad nu være med at hakke i hinanden, hør Eyvind han siger da dt rigtige ved at glatte ud og han forsøger da også at hjælpe, lige som granner01. Han har sgu da 98% ret da det er ca den andel af routere der har reset knappen som han beskriver.
Men lad os nu holde fred, der er jo jul og mon ikke gedestalden giver sig tid til at kigge ind og se svarerne.

God forjul til alle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-12-09 19:07

Yes -

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-12-09 20:48

Ved du hvad transor.
Jeg hjælper beboere her i begyggelsen og mange har routere og de aller fleste routere har en resetknap på bagsiden og hos dem alle er den næsten skjult, for at man ikke skal komme til at trykke på den uden at ville det.
Så lad være med at brokke dig bare fordi du ikke ved det.

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 21-01-10 08:18

Tak for svaret brorteil.