/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
"Deling" af pension
Fra : Statusquo2009
Vist : 238 gange
20 point
Dato : 02-12-09 20:51

Efter 25 års samliv, og fælles opsparing til pension.
Størst opsparing til manden.
Kvinde og har været hjemmegående nogle år, samt haft arbejde hvor
pensions opsparring ikke var i høj kurs.
Opsparringen hedder 1:2 til manden.
Efter den nye lov er det bare ærgelig, eller hvad.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 02-12-09 21:30

JA

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-12-09 22:04

Ja det er bare ærgerligt. Men gør dig selv en tjeneste, ring til statsforvaltningen du hører under og tal med en jurist. Det er gratis. Og spørg hvordan du skal forholde dig ved en skilsmisse. Hvis din evt. fraskilte mans skulle dø så skal han f.eks. være sat i livslang bidrag til dig, selv om du ikke får en krone i bidrag. Er han sat i bidrag, så kan du få enkepension efter ham. Hvis enkepension er en del af jeres pension. Det skal du snakke med pensionsselskabet om.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 02-12-09 22:10

Hvis I ER gået fra hinanden, ja så tror jeg det bare er ærgeligt (hvis ikke manden kan se det urimelige heri)
Hvis I IKKE er gået fra hinanden, så se at komme til en sagfører og få oprettet en ægtepagt (går ud fra at I er gift).