/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Dynejakke der "fælder"
Fra : smutter50
Vist : 7717 gange
200 point
Dato : 02-12-09 19:50

Måske er kategorien ikke den rigtige, men kunne ikke finde en bedre:)
Hjælp søges, da min dynejakke fælde de små dun. Jeg er helt fyldt med små dun/fjer på min trøje, når jeg har haft jakken på. Kan man evt. imprægnere den med noget, eller har i andre forslag. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-12-09 19:57

Det er bare fordi, dunene er så fine at de kommer ud i syningerne og nogle gange er stoffet ikke tæt nok.
Du kan ikke gøre så meget ved det, medmindre :
Hvis det er syningerne alene, kunne du lægge en tynd syntetisk tråd (flydende tråd) i alle syningerne.

Men det er irriterende

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-09 20:33

Hvis problemet fortsætter, må det være en fejl ved jakken.

Jeg ville ikke begynde at udbedre noget ved den, men ville reklamerer over den,evt. få den byttet eller få pengene tilbage

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 02-12-09 20:43

Den er ikke helt død, tilbage til slagteren.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-09 20:45

(dvs. det havde nu kun været sjov, hvis det var en jakke man ville kaserer)

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 02-12-09 20:52

Jakke er købt i udlandet, så kan ikke byttes/penge retur.
Men et godt råd på mit spørgsmål ville lune...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-09 20:57

Citat
Jakke er købt i udlandet, så kan ikke byttes/penge retur.

Jamen havde jeg vidst det, havde jeg jo ikke foreslået at gå tilbage til forretningen vel?

Du kan håbe på det bare er nogle løse dun og at jakken bare skal "gåes" til..

Men ellers ville jeg tage jakken med på et renseri, og snakke med dem om en imprægnering kan hjælpe, det er da ikke helt utænkeligt når man kan gøre jakker vandtætte, kan man vel også få stoffet så tæt at dunene bliver hvor de skal være

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 02-12-09 21:07

Ja, det bliver det nok til, med mindre man kan selv... Ville dog gerne høre, hvis nogen havde erfaring med det :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-12-09 21:08

Hvis du vælger at imprægnere hjemme, så husk at komme en tennisbold med i tørretumbleren, så dunene ikke klasker sammen

Kommentar
Fra : smutter50

Dato : 02-12-09 21:16

Havde forestillet mig noget spray-agtigt ligesom imprægnering til f.eks. sko/støvler.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 02-12-09 21:26

Citat
Havde forestillet mig noget spray-agtigt ligesom imprægnering til f.eks. sko/støvler.

Jamen det trænger jo også ind og gør dunene klamme, derfor skal du være opmærksom når du gør det,og sørge for at jakken bliver ordentlig tør igen.

Men jeg ville tale med et renseri først, de er vant til at imprænerer, og ved om det har nogen virkning på din dunjakke

Godkendelse af svar
Fra : smutter50

Dato : 03-12-09 18:37

Tak for svaret Nordsted1. Det er nok klogest at snakke med et renseri.