/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Julekalender til skrivebordet
Fra : Thyregod8
Vist : 745 gange
50 point
Dato : 02-12-09 12:44

Er der nogen der kender en adresse, hvor jeg kan downloade en gratis fil med julekalender til at lægge på skrivebordet som baggrund, som virker med Vista. Jeg havde en tidligere med et stearinlys, men det virker ikke med Vista.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-12-09 12:45
Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-12-09 13:25

Hvorfor virker den ikke på Vista? - det er jo en HTML fil du lægger ind på skrivebordets baggrund og så en masse gif-filer der er lænket til den.
Ligesom en hjemmeside - så hvorfor dog mon?
Ammitz

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 50 point
Dato : 02-12-09 14:21

Citat
Hvorfor virker den ikke på Vista?

Det er jo nok fordi der ikke er Active Desktop på Vista, der hedder det Windows Sidebar

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 03-12-09 09:37

Tak Klaudi, fordi du gjorde mig opmærksom på den mærkværdige mangel i Vista, at Vista ikke indeholder Active Desktop, som tidligere versioner havde. Jeg har nu fundet ud af at det nok ikke kan lade sig gøre at lægge HTML filer på skrivebordet, måske kommer det med Windows 7

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-12-09 11:29

Ved ikke om du kan bruge dette:
"Active Desktop" Replacement for Vista
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/bounty-program-success-active-desktop-replacement-for-vista/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 17:45

Kunne det bruges?

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 07-12-09 17:57

DEt virker ikke, desværre, det er nok ikke muligt at lave en kunstig html

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-12-09 18:28

Det da no'e skidt

Godkendelse af svar
Fra : Thyregod8

Dato : 02-01-10 13:42

Tak for svaret Klaudi.