/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
TDC Home Trio
Fra : morkaren01
Vist : 2372 gange
100 point
Dato : 01-12-09 22:52

Hej jeg har fået TDC Home Trio, men jeg kan kun se fjernsyn i min stue. Hvad skal jeg gøre for at se fjernsyn i andre rum? Jeg vil ikke betale ekstra for det, da jeg syntes, at det er dyrt nok, som det er... vil gerne have fjernsyn i soveværelset, bare til få kanaler og så dvd. Har i et godt bud??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-09 23:00

Du skal vel bare slutte det lokale kabelnetværk til din TRIO boks, så alle signalerne kommer ud i dit eget netværk!

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 01-12-09 23:09

Jeg har ikke andet netværk. Jeg har TDC home Trio via telefonstikket. Det vil sige fjernsyn, internet og telefoni via det gamle tdc stik. Men lige p.t. ser jeg kun fjernsyn i min stue. Kan jeg bare sætte et tlf. stik med ledning i de andre tlf. stik i huset og så se tv???

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-09 23:27

NEJ - Den boks du har, splitter signalerne op i 3 forskellige signalkilder.
1) Telefonstikket kan du dele med andre telefoner med et telefonforgrener stik.
2) Internettet kan du dele mellem andre PC'er via en router, med et evt. trådløs AP.
3) TV signalet kan du dele med et T-led så du kan føre et kabel ind i soveværelset.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-12-09 23:29

For mange fjernsyn kan dæmpe TV-signalet, så her kan du evt. indskyde en forstærker med flere udgange, en for hvert TV. De findes i hvertfald med 2 og 4 udgange.

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 06-12-09 07:45

Montøren trak et nyt kabel til boksen. Jeg har via boksen, trådløst netværk. Men min telefon er sat til det gamle kabel og gamle telefonstik, det vil sige jeg kan sætte en telefon til, i alle værelser der har telefonstik.

Montøren snakkede om, at jeg kunne bruge scartstikket, så jeg kunne se fjernsyn på værelserne. Nu har jeg så set, at man kan få trådløse scartstik, og så tænkte jeg, yes... det løser mit problem, et scartstik i stuen og et på værelset??????

Ville det være en god ide

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-12-09 09:45

Hej.

Du kan sagtens dele signalet så det kommer ud til flere fjernsyn.
Kan ikke sige hvilken kvalitet det bliver og hvilken løsning der er bedst. Men fælles for dem vil være at du kun kan se samme kanal.

Anden mulighed er at investere i en digital modtagerboks til eks nogen af de kanaler, der stadig kan hentes med sådan en og en antenne. Men dem er jeg ikke så meget inde i.

Ekstra tv til TDC Home Trio, koster da kun 59,- pr md. Så slemt er det vel heller ikke. Men okay, kommer an på hvilket kanalsortiment du har valgt og størrelse på linie..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-12-09 09:53

Det trådløse Scarstik burde kunne klare opgaven - men det forudsætter at det er samme program du vil se i det andet rum.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 06-12-09 09:58

Når man kan få så meget trådløst efterhånden, så tænker jeg bare

Gad vide om man kan få en trådløs symaskine

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-09 22:01

Citat
Gad vide om man kan få en trådløs symaskine

Det har jeg endnu ikke hørt, men jeg har set en sådan med knækket tråd, så her bliver kun en række huller!
Det ser lidt anderledes ud med strikkepinde, her kan man lave luftmasker!