/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Campingvogn som fast bopæl ??
Fra : sofla
Vist : 5846 gange
100 point
Dato : 01-12-09 14:51

Hejsa
Er der nogen, der har nogle gode links til love og regler omkring det at bo fast i en campingvogn ?

Mvh
Sofla

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-12-09 14:52

Det må du gerne, men placeringen af vognen er nok problemet.

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 01-12-09 15:02

Hvordan det ???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 15:06

Netop som Brorteil siger... er det på privat grund er det ok.

Men faktisk er det ikke tilladt, men nogle kommuner ser igennem fingre med det

Prøv engang at læse denne tråd

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=308088

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-12-09 15:08

- i Frederiksværk er der et ung par der bor i en personbil!!! - sammen med deres hund...

http://www.sn.dk/artikel/31022:Halsnaes--Unge-bor-i-gammel-bil

- så du kan bare flytte ind...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-12-09 15:16

Du må sådan set gerne bo i en campingvogn..men det forudsætter, at den befinder sig på en privat grund, hvor du kan være tilmeldt en folkeregisteradresse.

Kommentar
Fra : sofla

Dato : 01-12-09 15:41

grunden til spørgsmålet er, at det firma både min mand og jeg arbejder i, flytter til Polen - og at der med jobbet er bopælspligt - så det ikk "bare" jobs, men også vores hjem der ryger.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 15:48

Sikke noget møj for jer

Er der en campingplads der her helårsåbent i jeres kommune, så ring til kommunen og forhør jer om i må bo der??

Ellers må i jo prøve en anden plads og en anden kommune

Fik du læst i linket, der står nævt et par pladser hvor det kunne lade sig gøre (i 2007)

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 01-12-09 15:55

Stouenberg - Er jeg en ond person fordi jeg grinede da jeg så det billede, jeg mener undskyld men hunden er bare kæmpestor, og de ser bare så kede ud af det. Det er nok lidt surrealistisk.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 01-12-09 15:59

Til spørgsmålet. I skal da ikke engang tænke på at bo i en campingvogn, hvis i ikke kan betale jeres husleje så henvend jer ved kommunen og lad dem henvise jer til en bolig, det er en trist situation men det gør det kun værre hvis i ikke gør det fra starten.

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 01-12-09 16:01

Jeg mener hvis i ikke kan finde en ny bolig.

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 01-12-09 17:35

Min svoger har de sidste 6-7 år boet i campingvogn hele året, tilmeldt folkregistret, og bor på en godkendt campingplads. Spørg i din kommune.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 17:39

Alka enig, prøv at se kl. 15.48

Godkendelse af svar
Fra : sofla

Dato : 01-12-09 18:49

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-12-09 19:01

Ikke om jeg forstår hvorfor der kun bliver givet to stjerner her, svaret kunne da ikke være bedre