/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Dvd optager
Fra : Plang
Vist : 558 gange
335 point
Dato : 30-11-09 14:02

Jeg har monteret en harddisk fra en computer i min dvd optager,men dev virker ikke, er de en bestemt harddisk der skal settes i en dvd optager, eller mangler der nogle data? det er en Funia 2835A med en 3,5 tommer harddisk

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-11-09 14:08

9/10 tilfælde kører de med specielle parametre.
Prøv at start med at søge efter ændringer - dvs nye diske ·
Derefter formatere den i DVD optageren.

Men der kan ligge partioner der er skjulte på den originale Harddisk!
Det kan også sagtens være størrelsen, sidder den som master/slave hvis det er en IDE disk ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-09 14:10

Jeg ved ikke om de harddiske i optagerne også har noget liggende på til at styre.
Men jeg hælder mest til at det er formateringen som ikke er rigtig.
Det skal nok formateres med FAT 32

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 14:18

Det her spørgsmål er desværre annulleret http://www.kandu.dk/spg111743.aspx - men jeg skrev følgende i spørgsmålet

Citat
Ja, så har jeg udskiftet min 160 GB harddisk med en 320 GB i min Phillips DVD3450H.

1. problem var at den kun bootede op på sit opstartsbillede og så var det ligesom at dvd-drevet søgte efter et eller andet, måske det var det interne system der forsøgte at kopiere noget over på harddisken.

Da jeg havde ventet i 5 min. tid var min tålmodighed væk, så jeg satte den opgraderings cd i som jeg lavede i går fra Philips hjemmeside i dvd-drevet. Se nu skete der noget, - displayet foran skiftede nu mellem load og boot 5-6 gange og pludselig var maskinen normal.

2. problem var så at jeg ikke kunne optage på harddisken, og da jeg gik ind i menuen og så på harddisken var den 100% fuld ????

Det blev løst ved at jeg slettede hele harddisken og den blev formatteret af systemet og nu fungerer det hele.

3. Problem er at ud af de 320 GB finder harddiskoptageren kun 250 GB og det tror jeg ikke umiddelbart kan løses, men ligger nok i systemets chip.

Så summen af det hele blev at jeg fik 90 GB mere end jeg havde og må nok acceptere at jeg ikke får fat i de sidste 70 GB på harddisken.

Iøvrigt skal harddisken i min optager være jumpet som Cable Select.

Det var så min oplevelse af at skifte harddisk i en Phillips DVD3450H

God fornøjelse

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-11-09 21:14

Citat
Jeg har monteret en harddisk fra en computer
Så kunne det måske skyldes at den er jumpet forkert............sæt jumperen rigtigt og prøv så at formater disken i optageren. Som jeg skriver tidligere skulle min jumpes som Cable Select.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 335 point
Dato : 01-12-09 21:58

Plang, det hjælper ikke at øge point, men derimod vil det hjælpe at du deltager i dit eget spørgsmål.

Har du kigget på jumperne ??????

Godkendelse af svar
Fra : Plang

Dato : 02-12-09 08:46

Tak for svaret bentjuul.
Jeg har jumpet til cable selest, men får et skærmbilled med fejl og kan ikke komme vider,så jeg er ved at opgive at sette en større harddisk i