/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan man formaterer en Ibook G4
Fra : F.Kyllesbech
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 30-11-09 11:28

hej søger oplysninger om at man kan formaterer en Ibook G4 og lægge Xp ind ind i stedet for Mac styreprogram mm.

Ren formatering og starter op igen med XP.?

Flemming

Kommentar
Fra : zith

Dato : 30-11-09 11:33

Nej ikke på en Ibook da den har en specielt type processor.

Macbooks kan da de kører med intel processor

Kommentar
Fra : F.Kyllesbech

Dato : 30-11-09 11:42

hej Zith

Forklar Intel processor mm. ved mac osv. Jeg er lost jeg er helt tom og dum i mac.

Flemming

Kommentar
Fra : zith

Dato : 30-11-09 12:42

hehe ja jeg er desværre heller ikke den største profet.

Men det er noget med at en ibook kører med en anden type cpu altså processor en som kun virker til Apple's styresystem.

Men apple's Macbook altså deres anden type bærbar kører med en Intel processor og det betyder at windows kan genkende den type processor og derfor kan installeres.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 30-11-09 13:07

Prøv denne her:
Den type CPU - kan ikek afvikle XP - så det du beder om er totalt umuligt.
Hvis du ikke gider MAC mere - så kan der ligges Linux ind på maskinen som et alternativ?
https://help.ubuntu.com/community/MacBook

Og kan kun sige det kører Jevle stærkt på de3n type CPU, men det er Kun Linux og OSX der kan klare denne arkitektur!