/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken allround PC?
Fra : Qazen
Vist : 388 gange
100 point
Dato : 30-11-09 00:05

Hvilken PC?
Jeg skal have ny PC og har brug for input til minimumskrav i forhold til mit forbrug.

Jeg bruger primært min PC til almindeligt brug, men spiller også med mellemrum WOW og billedbehandler, dog i begrænset omfang. Jeg ved ik om det er muligt, men håber på at prisniveauet kan holde sig til ca. 4000kr uden styresystem. jeg har primært set på systemer hos Føniks Computer og MMVision..

Håber nogle har input eller direkte foreslag eksempelvis i form af hvilket grafikkort jeg som min. skal vælge, hvilket bundkort, processor mv :)

Kommentar
Fra : zith

Dato : 30-11-09 11:24

Hej... for det første så vil jeg bare lige sige at du skulle tage og holde dig fra MMVision har købt en pc ved dem engang og den gik så i stykker efter 2 dage og kontaktede dem og der var ingen service OVERHOVEDET! Det endte ud med at jeg kontaktede vores advokat og sagde til ham vi skulle have vores penge tilbage. Det fik vi så også men stadig uden at hører fra dem.

For det andet så så jeg lige en avis med en bærbar pc i Super Brugsen til medlemmer som virkede meget god og kostede ca 3800.

Men hvis du er til stationær så tag og køb en i en butik de koster ikke så meget mere og der får du det hele med i prisen plus du har et sted at gå hen hvis der nu skulle ske noget.

Men ellers skal du nok bare have en Intel core 2 duo 2,0 GHz eller højere og 3-4 GB ram og så et grafikkort med minimum 512 Ram på (Dedikeret)

Så burde du være klar til at kører :)

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 30-11-09 12:23

Hvis du ikke behøver en ny skærm, så er den her til omkring 4000 nok værd at kigge på, god kraftig cpu og grafikkort til spil og billedbehandling.

http://www.pcexpress.dk/ItemDescription.asp?ItemNo=PCEGamer02linux

Kommentar
Fra : Qazen

Dato : 01-12-09 08:26

Så er MMvision valgt fra, første skridt på vejen er taget og ser lidt nærmere på den fra PCexpress, men vil da meget gerne have flere input :)