/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
dit og mit?
Fra : Millien
Vist : 462 gange
85 point
Dato : 29-11-09 13:01

Jeg har boet sammen med min kæreste siden maj 2008 dvs godt halvandet år. jeg bor her sammen med min datter på 4 år fra et tidligere forhold og hendes storesøster på 8 som bor hos deres far, har vi hver 2. weekend. Vi er ret ofte oppe at skændes, er begge stædige og vil ikke gå på kompromis før vi nærmest er flyttet fra hinanden. Mit store problem, som jeg har haft fra starten, er at han flere gange har fortalt mig at det er HANS lejlighed, og at jeg bare kan smutte hvis jeg har et problem (det skal lige siges at lejligheden er ejet af hans forældre og vi derfor bor til leje) alting bliver pludselig HANS i en diskution, så sent som igår sagde han endda til min datter på 4 år at det var han lejlighed og derfor var hendes værelse hans og hun ikke skulle bestemme om han måtte være der eller ej, hun fik bare LOV til at sove der... en gang låste jeg mig ude på toilettet af bar frustration og der beordrede han mig ud af HANS badeværelse. det er ikke til at holde ud og jeg føler at han forviser mig og mine børn hver gang vi er uenige. Føler han mangler almindelig pli og god opførsel. jeg har arbejdet i et år nu, han laver intet. Min indkomst er dobbelt så stor som hans og min løn har han jo nydt godt af i alt den tid vi har boet sammen uden spørgsmålstegn eller begrænsninger fra min side, fordi det kunne jeg aldrig finde på ! det hedder sig at vi har fælles økonomi, hans indkomst går til faste lave udgifter, mens min går til al forbrug. Men jeg vil gerne vide om han virkelig kan tillade sig at smide den i hovedet med at det er hans lejlighed for at retfærdiggøre hans opførsel?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 29-11-09 13:21

Hvad er det nu lige du laver der. ?
Du må, gøre op med dig selv om det er noget du vil bruge resten af dit liv på.
Vær ikke så naiv at tro, det ændre sig.
Om ikke andet, så for børnenes skyld, så kom dog væk.
Højris

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-11-09 13:34

Hvis du vil bevare din selvrespekt og ikke fortsat agere gulvmåtte for den idiot, så kom væk derfra, jo hurtigere jo bedre.
Både for din egen, men ikke mindst for dine børns skyld.

Men derudover har manden ret i, at det i juridisk forstand er hans lejlighed.

Men at bruge det på den måde, når han selv har ladet jer flytte ind, det er sgu for barnligt, som om han hellere så I ikke var der og kun er der på hans nåde og barmhjertighed.

Men i tilfælde af du forhåbentligt beslutter dig til at flytte, så er det helt korrekt, at den eneste ret du har, det er at tage det med som du medbragte da du flyttede ind.

Og hvis I har købt noget fælles til hjemmet, så er det den der kan dolumentere ejerskabet der har ejendomsretten over det..eks. hvis der findes kvitteringer med navn på, eller om det kan bevises hvis konto pengene er taget fra.

De penge du har brugt på ham/hans, ud over hvad det forventes at have kostet til dig selv og dine børn til husleje, mad o.s.v. de er tabt.

Sådan er de barske realiteter når man bor sammen uden at være gift.

Så lad nu være med, ret meget længere, at betale for at blive behandlet så dårligt...

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-11-09 13:34

Prøv lige at læse dit eget indlæg et par gange,og se så at få pakket og komme væk.

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 29-11-09 13:38

Min kæreste og jeg har lige læst dit indlæg og er blevet enige om at

du ikke skal gå fra ham, DU SKAL LØBE!!!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 29-11-09 14:03

Kan kun tilslutte mig da andre indlæg.
FÅ SÅ KRIDTET DE SKO OG LØB AF H*** TIL.
Det er simpelthen psykisk mishandling af både dig og ikke mindst dit barn.

Kommentar
Fra : Millien

Dato : 29-11-09 14:21

Tusind tak for jeres svar... præcist hvad jeg frygtede.. :( men man kan let blive blind...

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-11-09 14:26

Helt enig med ovenståender indlæg.Der er ingen mennsker der i 2009,bør lade sig ydmyge på denne måde.Han er jo en regulær tyran/forkælet knajt,der burde sendes til genopdragelse. Ud til højre med ham.Livet er for kort,til den slags "bekendtskaber".
Men jeg medgi`r,det kan være en stærk overvindelse,at komme gennem.

Lykke og held,ønsker

Mosebaek.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-11-09 14:30

Skynd dig at gå til kommunen og få hjælp til en lejlighed som er DIN. Og det skal være på mandag.
Det er synd for dine børn at de ikke har den tryghed at det er deres hjem, men hans.

Din kæreste er en idiot og barnlig. Se at komme ud af det forhold, det er ikke til at holde ud at han oven i nasser på dig.

Kommentar
Fra : Millien

Dato : 29-11-09 14:32

Mosebaek

Du rammer lige hovedet på sømmet.. har altid selv haft opfattelsen af en meget forkælet dreng sat på et piedestal så han kunne sparke alle andre ned der prøvede at komme op i samme højde..

Man får det dårligt over at leve sammen med et menneske der mangler så mange grundlæggene og vigtige aspekter i sin opvækst, ingen respekt har for mennesker tæt på ham, og værst af alt kører "kæft, trit og retning" metoden på børn.. han er desværre en af dem der mener børn skal ses, ikke høres.. og jeg er ikke i tvivl om min datter er blevet psykisk påvirket af det.. sørgeligt

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 29-11-09 15:20

Nu har jeg endnu ikke læst hvad de andre har skrevet for ikke at blive påvirket af hvad jeg selv mener.

Jeg har det sådan at når i har været sammen i omkring 1½ år og han mener tingene er HANS.
Så synes jeg (Kærlighed eller ej) at du skal se at smutte fra ham i en pokkers fart.

Med al respekt for det kan være under diskution etc. så er det bare ikke noget man siger, des lige mener når man er sammen. Og har han ikke lært det på 1½ år, så lærer han det nok ikke. I hvertfald ikke i nuværende forhold. Så skynd dig at finde et sted at være og så held og lykke fremover. Der er stadig respektable fyre ude i regnen, som endnu ikke er optaget...

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-11-09 15:46

Kommer til at tænke på om han overhovedet har råd til at bo i lejligheden hvis du flytter ?

Men umiddelbart mener jeg da også du skal finde DIN lejlighed hurtigt, hvis du selv er motiveret for det.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-11-09 16:55

sådan en idiot vil du vel ikke bygge din fremtid på? tænk på dine børn. de får aldrig en el familie på den måde. de vil altid føle, at de er i vejen og at de ikke er noget eller har nogle rettigheder.
flyt så snart du kan og find dig en ordentlig partner. sådan en mordreng som ham du har nu, er ikke noget at bygge på.
giv ham et ordentligt spark i røven og start på en frisk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-09 18:33

Citat
Man får det dårligt over at leve sammen med et menneske der mangler så mange grundlæggene og vigtige aspekter i sin opvækst, ingen respekt har for mennesker tæt på ham, og værst af alt kører "kæft, trit og retning" metoden på børn.. han er desværre en af dem der mener børn skal ses, ikke høres.. og jeg er ikke i tvivl om min datter er blevet psykisk påvirket af det.. sørgeligt
godt nok har jeg hørt at kærlighed gør blind, men det ser heldigvis ud som om at du er ved at få øjnene op. Hvorfor i alverden blive boende? Der er tusindvis af andre og bedre muligheder, ja der kan vel ikke findes muligheder som er dårligere end dem du lever under nu

Kommentar
Fra : Millien

Dato : 29-11-09 19:29

Klojs: ja det har han, han boede her 3 år før jeg flyttede ind..

o.v.n. : det har noget at gøre med at jeg er flyttet over 300 km væk fra min familie, ikke har noget netværk ud over kolleger. Min datter går i en børnehave hun elsker og jeg vil være nødt til at sige mit arbejde op som jeg virkelig holder meget af. Jeg har for kort tid siden fået lavet nogle tandimplantater hvor det er meningen jeg skal til polen om nogle mdr. og havde sat kroner på. Det får jeg meget svært ved at spare sammen til alene.. det er bare ikke let

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-11-09 20:44

Det er sjælden at sagen er bare sort/hvid, der er altid en masse nuacer mellem de to yderpunkter, som du selv nævner er der økonomien at tage i betragtning, oveni de personlige problemer, desværre tror jeg ikke at du kan opdrage fyren til at opføre sig bedre over for dig og din familie jeg håber du finder en løsning som er til at leve med

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 30-11-09 00:16

Og en go´ ide lad være med at fortælle ham noget om hvis du beslutter dig for at flytte, da jeg ud fra hvad du skriver, frygter for hvad han kan finde på, ved godt det lyder hårdt og udspekuleret, men sørg for guds skyld at have dit bagland i orden således at det bare er at pakke tingene og flytte ind det nye sted, vi mænd bryder os ikke altid om at få "såret" vores stolthed

Kommentar
Fra : kol

Dato : 12-12-09 09:50

Hej.

Jeg er enige med de andre og deres indlæg.
Bare for at gøre opmærksom på et andet indlæg under Jura
Emne
smidt ud af bolig,

Læs lige på det.

Hilsen KOL

Kommentar
Fra : kol

Dato : 12-12-09 09:58

Blot et Citat fra omtalte link

433 Lejeaftale ved samlivsophør
!

Retsstillingen bliver imidlertid en lidt anden, når I har haft fælles husstand i to år. I den situation får den af jer, der ikke har sit navn på lejekontrakten, nemlig en mulighed for at fortsætte lejemålet alene efter en samlivsophævelse. Hvis vedkommende kan anføre særlige grunde for, at han eller hun bør forblive alene i den lejlighed, som oprindeligt kun var den andens, kan han eller hun forsøge at få domstolene til at give sig medhold. Og sådanne særlige grunde vil især være hensynet til mindreårige børn eller at vedkommende driver sit erhverv fra lejligheden.

Får du eller din samlever på denne måde en dom for, at den pågældende af jer kan blive boende alene, har udlejeren ingen mulighed for at modsætte sig, at den oprindelige lejers navn bliver slettet - og afløst af den andens - på lejekontrakten.

Hilsen Kol

Kommentar
Fra : Rosalil

Dato : 21-12-09 18:19

Nu har jeg læst alle de andre indlæg, og synes der mangler noget modspil til de lette løsninger.
Alle mennesker har nogle sorte områder, det gør dem ikke til dårlige mennesker, som man ikke skal bruge energi på.

Ja han er galt på den, ved at anvende den argumentation. Men fakta er, at det er hans forældres lejlighed og de ville aldrig overlade den til dig hvis det kom til et brud. Så, så langt har han jo ret.

Hvis du ønsker at tage konflikten og forsøge at vende den til noget konstruktivt. Bliver du nød til at sige ham imod, ikke at det ikke er hans lejlighed, men sige det argument ikke holder i respektfuld dialog.
Han må holde sig konstruktivt til problematikken, og den er ikke hvem der kan smide hvem ud.
At han skal holde op med at komme med de bemærkninger, som om det er et mantra.
Konfronter ham med det urimelige, uden at hidse dig op, - hold fast i, at det forkerte i det er at det ikke holder som argument for alle problemer. At det ikke holder som argument før det er aktuelt hvem der skal flytte.
At han ikke får ret bare fordi han har en magt til at smide jer ud og du vil ikke acecpetere det argument i en dialog, som et værdigt og sandt argument og når han slynger det ud, er det et tegn på afmagt.