/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Noa´s Ark
Fra : Fknight
Vist : 472 gange
30 point
Dato : 28-11-09 07:06

Hej alle her på Kandu,
Jeg går med tanken om at bygge en lille udgave af Noa´s Ark ( IRL).
Er der nogen der har erfarinng med at bygge skibe ?
Eller evt. Et link til hvordan man bygger et ?
- Herunder også hvilke materialer der skal bruges

Og Elitespørgsmålet... Hvad vil sådan et projekt ca. løbe op på ?

Strørrelse på arken: Ca. Dobbeltstørelse af en fiskekutter.
/Finn

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 28-11-09 07:34

Det var da en kreativ og spændende idé !

http://www.festabc.dk/frontpage.aspx?id=0&type=2&dbid=00d7d15a-0cc1-4aad-85c4-80fe38b2293d

Held og lykke!

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 28-11-09 07:35
Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 28-11-09 19:48

Tak for de gode links - Det er da en start ihvertfald..
Men det var især den tekniske viden omkring at bygge arken jeg var ude efter.

Ja, det er et spændende og stort projekt.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-11-09 00:39

Citat
Jeg går med tanken om at bygge en lille udgave af Noa´s Ark ( IRL).

Den gamle Bibel/ eller 2012
personligt, tvivler jeg på at du kan have en (båd) i samme størrelse, i din stue.
selv som MINI udgave.
Men god fornøjelse, og husk ALLE dyr + bedetæpper/ religioner/ mennesker, dengang.
Så er intet TABT på gulvet, hvis det ? skulle virke ude i ? fremtiden også.

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 29-11-09 00:44

Hej Spam-free,

Jeg havde heller ikke tænkt mig at bygge en kæmpe båd midt i min lejlighed - så meget ved jeg trods alt om byggeri haha.
Og ingen dyr og slet ikke bedetæpper.
Det er udelukkende båden jeg er interesseret i at bygge.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-11-09 00:58

OK_syntes projektet var lidt i OVER/ under/ KANTEN

Men, jeg har lidt film/ og andet, om MODELBYGNING
ganske vist kun om toge/ TRAIN´s, skal gerne være behjælpelig med disse, hvis det kan bruges.
Og hvad der eller følger med, når jeg ser ? rigtig efter, og det er altsammen (hobby-kælderen det foregår)
Og masser af den lille tømmer, i kælderen, stadig kun til modellerne.
kan bare ikke lige nævne titlerne på DET HELE, men masser af det.???
Plus programmer til samme scala?
Minder meget om programmet med / på DR 1, med en ældre udgave af Leth, som ? blev fyret.
Reklamer for kan__du++
Muligt det kunne hjælpe dig lidt på vej/ efter ÅR 2012 og deres lille jernbåd

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 29-11-09 01:00

Glemte det er på UK sprog_ men levende billeder.

Kommentar
Fra : tilmeldt-nu

Dato : 29-11-09 05:38

Prøv at spørge ude i Ishøj, der er der nogle, som har bygget en Ark ...

http://www.arken.dk/content/dk/udstillinger

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 29-11-09 13:52

Mål og materialer på den orginale udgave findes i 1 Mosebog Kap. 6 vers 14 og fremefter.
Når du er færdig kan den rumme det samme som 50 pæne store godsvogne, så rigtigt god fornøjelse.