/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Årsregnskab
Fra : ivanovic1
Vist : 805 gange
20 point
Dato : 23-04-03 15:15

Hej alle

Da jeg skal til at lave mit årsregnskab for første gang, for min lille virksomhed (I/S) ville jeg blive glad hvis nogle kunne fortælle mig, hvor der er gratis hjælp at hente på nettet eller andre steder, eventuelt et sted hvor man kan se et lille regnskab og så drage lidt paralleller.

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 23-04-03 15:58

Nu er det vel ikke et kæmpestort firma du har men prøv at kikke på denne side, måske kan du finde lidt hjælp her:

http://www.asb.dk/regn/RA2002/materialer/kommentarer/notat-lektion19-20.doc

Jysch

Kommentar
Fra : Jacobhall

Dato : 23-04-03 18:47

Hvor stor en virksomhed er der tale om?

Hall

Kommentar
Fra : Jacobhall

Dato : 23-04-03 18:59

Jeg kunne godt give dig nogle sider med eksempler med regnskaber. Der stilles dog ikke ret store krav til regnskabet til skattemyndighederne. Det kunne i sin rene form faktisk bare være en balance fra dit bogføringsystem så lang tid balancen bare er opgjort efter de skattemæssige regler.

Jeg vil dog råde dig til at kontakte en revisior som sikkert kan hjælpe dig, med at få opstillet dit regnskab. Derved gennemgår revisoren ligeledes dine skattemæssige fradrag. Du skal yderligere være opmærksom på at hvis regnskabet skal bruges til ekstern brug f.eks. til din bankforbindelse skal regnskabet opfylde årsregnskabslovens regler.

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 24-04-03 09:21

Hej

Det er en meget lille virksomhed faktisk har der ikke været nogen som helst indtægter det eneste er at der er blevet bestilt en ting hjem fra Kina så jeg tror ikke at det tager lang tid at lave hvis man ved hvordan.

Hilsen Ivanovic

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 24-04-03 14:58

Hej Ivanovic!

Da jeg havde virksomhed - lavede jeg resultatopgørelse og balance i et regneark (excel) og sendte det til skattevæsenet, og det er blevet godtaget hvert år.

Hvis du vil have noget hjælp kan du fange mig på ICQ 26491195

Hilsen Jysch

Accepteret svar
Fra : NicolaiW

Modtaget 20 point
Dato : 21-05-03 15:57

Hej Ivanovic,

Det er ikke så svært. Åben din word og skriv noget i retning af dette her (selvfølgelig med alle de rigtige oplysninger). Når dit firma ikke er større, så behøver Told & Skat ikke mere.

/NicolaiW

---

Årsregnskab for
Ivans Tryl & Tjuhej
CVR: 12 34 56 78
for regnskabsåret 2002

Dette årsregnskab omfatter virksomheden :

Ivans Tryl & Tjuhej
v/Ivan Bom Faldera
Op og ned ad Gaden 2
1234 Hvor du bor
CVR: 12 34 56 78

Selskabet ejes af:

Ivan Bom Faldera
Op og ned ad Gaden 2
1234 Hvor du bor
CPR: 010170-1234

Selskabets hovedaktivitet er salg af magisk underholdning / trylleshows.

Indtægter:

Diverse indtægter .................................................................... 0,00

Udgifter:

Indkøb af tryllerekvisitter ....................................................... 500,00

Årets resultat: .....................................................................-500,00

Forklarende note:

Da selskabet er nyoprettet og stadig under etablering, har det ikke gennemført salg og derfor ikke haft indtægter i regnskabsåret 2002.

Hvor Du Bor, 20 maj 2003.

Underskrift
Ivan Bom Faldera

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 17-06-03 11:20

Må en virsomhed som enkelmandsfirma have underskud?
Hvad med indskud af penge fra privat til virksomhed. hvordan skriver man det og kan man trække det ud af virksomheden igen?
Skal man indberette hvor meget salg der har været hver 3 måned eller skal det kun ske en gang om året?

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 02-07-03 09:33

Tak for svaret NicolaiW.