/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Fra WLAN til alm LAN
Fra : emhauge
Vist : 740 gange
100 point
Dato : 27-11-09 11:01

Hej

Jeg har et trådløs netværk kørende, og det fungere fint - men jeg har også en printer med et netkort i. Kan jeg få noget der fanger det trådløse net som jeg kan tilslutte min printer til med et alm netkabel?

/emhauge

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 110 point
Dato : 27-11-09 11:04

ja det kan du
en lille boks med BRIGDE funktion
f. eks Linksys

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 27-11-09 11:06

hej ferik

ved du hvilket produkt nummer / navn jeg skal lede efter hos Linksys?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-11-09 11:19

kontakt nogle af netbutikkerne, for at få en billig pris
evt. pr. telefon

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 27-11-09 12:15

med udgangs punkt i spørgsmålet, må printeren have Ethernet interface.
Tilslut denne med Kabel til routerens switch.
Så tag din PC tilslut den også med kabel. Søg efter en netværks printer og se om dette virker.
Når dette virker prøv en gang til tilsluttet det trådløse. Pas på firewallen prøv evt uden denne.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-11-09 12:36

hvorfor lader du ikke bare printeren benytte LAN?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 27-11-09 12:50

Printeren og routeren står i to forskellige rum adskildt af en brandmur, så det er ikke muligt at trække kabel

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-09 16:38

De er ingen brandmur der er så tyk at en borehammer ikke kan få huld til et kabel.

Din router køre sikkert DHCP lokalt, og her er der angivet hvilken gruppe af numre der deles ud af, til tilsluttede enheder.
Sæt din printer til at køre statisk, og giv den en adresse øverst i det uddelingsområde som routeren er sat til.
Giv printeren et navn, som du så kan se i routerens oversigt....
Installer så printersoftwaren på alle maskiner, og indstil den til at være en netværksprinter, med en evt.angivelse af den faste IP-adresse og netværksnavn, så skulle den gerne være synlig.

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 27-11-09 16:56

Du har også mulighed for at købe en af mange router modeller fra Linksys, asus eller Buffalo, og så loade DD-WRT firmware på en routern (se dd-wrt.com), og indstille dd-wrt firmwaren som bridge.

DD-WRT løsningen er nok lidt billigere end at købe en standard bridge fra en af de samme firmaer som jeg allerede har nævnt. Men det kan være lidt tricky at få valgt den rette router, loade dd-wrt firmwaren, og derefter få indstillet dd-wrt som en bridge, så hvis du ikke har mod på den billige og "eventyrlige" metode, så må du købe en "router" der som standard (fra leverandøren) er sat til at fungere som en bridge.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-11-09 17:01

Desværre har du undladt at fortælle hvilken router du har, så vi gætter i blinde.

Godkendelse af svar
Fra : emhauge

Dato : 30-11-09 06:48

Tak for svaret ferik.
det var godt nok ikke lige til - men nu virker det