/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Hvor sent må de kræve betaling
Fra : anetteogjesper
Vist : 611 gange
50 point
Dato : 26-11-09 08:47

Vi har et lille firma og har et spørgsmål. Vi har haft en aftale med en betalingsgetaway. Vi har opsagt denne til 1. januar 2010. Vi betaler hver 3. måned til den første og betalte sidste gang d. 1. juli, da der ingen opkrævning kom d. 1. oktober. Vi gik selvfølgelig ud fra da bare havde ladet os gå, men pludselig d. 25. november prøver de at trække pengene, må de det, næsten 2 måneder for sent?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-09 08:51

Ja, det må de godt, de kan vente endnu længere hvis de har lyst

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-11-09 08:55

Og så forstår jeg jo det ikke helt for der står dette i min kontrakt:
For kundens brug af XX systemet betaler kunden til XX en fast
månedlig ydelse, som ved nærværende aftales indgåelse er aftalt til kr. 49,-.
Ydelserne betales kvartalsvis forud, således at første ydelse for kundens brug
af XX systemet betales ved denne aftales indgåelse. Desuden betales
ved aftalens opstart kr. 0,- for etablering. De nævnte priser er excl. moms.

Altså at den skal betales forud...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-11-09 08:59

Ja og hvad så, de skal have deres penge uanset om de kræver dem eller de lader være. Aftalen er at i betaler hver 3. måned. Og de gjorde i jo ikke 1. oktober.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 26-11-09 09:10

Regningen er fra 1.7.-1.10.09??

Bare pas på at du ikke kommer til at betale for noget efter 1.1.10, for så hænger du på den igen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 26-11-09 09:23

I vidste i skulle betaler pr. 01.10.09 og burde selv have reageret, i har også et ansvar for at pengene bliver betalt til tiden. Jeg vil endda mene at de kan lægge et opkrævningsgebyr på de 147 kr. i skulle betale.

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-11-09 09:27

Nu er det sådan jeg ikke kan betale noget, når der kommer automatiske opkrævninger via e-mail og det gjorde der ikke. Og det står der i kontrakten der skal gøre + betales forud.
Desuden er der faktisk det beløb på min konto, som de skulle trække dvs. de ligeledes har prøvet at trække for mange penge!
Ja jeg har betalt frem til den 30-09-2009

Nu vil jeg også lige nævne jeg har fået et link til en betalingsside hvor der er problemer med websteds sikkerhedscertifikat

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-09 09:33

Jeg forstår ikke lige dette

Du får mail hvor der står hvad du skal betale, samtidig med at de trækker fra din konto??

Citat
Ja jeg har betalt frem til den 30-09-2009

Den regning du så har fået nu må jo så være fra 1.10-1.1.10, men hvor de har skrevet betalingsperioden forkert

Det er da et frygtelig rod det firma har

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-11-09 09:48

Normalt trækker de pengene hver d. 1., hver tredie måned via mit visa electron, som jeg har tilknyttet kontoen, hvorefter jeg får tilsendt en faktura. Dette er så ikke sket d. 1. oktober og jeg har ikke bidt mærke i, da jeg har skiftet udbyder. Nu får jeg så i går d. 25. en besked om betalingen er afvist og jeg skal gå ind og opdatere mine betalingsoplysninger. Blot er der to problemer i dette. For det første er der det beløb på kontoen som de skal trække, for jeg vil ikke betale mere, når det er opsagt og så vil jeg bestemt ikke betale via et usikkert websted, det antyder rod og usikkerhed. Desuden mener jeg ikke de pludselig kan kommer her næsten 2 mdr. efter det skulle have trukket beløbet og pludselig begynde at trække, når der står noget andet i min kontrakt. Det er altså ikke vores fejl de ikke har styr på deres og jeg skal ikke gøre opmærksom på glemte betalinger, det er jo dem der skal sende opkrævninger.

Desuden vil jeg gerne komme med en kommentar til bentjuul, hvorfra ved du beløbet fra, jeg har ingen steder nævnt navnet eller peget fingre af nogen....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-11-09 09:53

Hvad er problemet?
Du har fået en vare, men nu vil du ikke betale fodi du synes regningen kommer for sent?

du vidste jo du skulle af med pengene, så glæd dig over, at de har fået lov at stå og trække renter på din konto længere end beregnet

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-11-09 09:57

Det handler slet ikke om det. For det første kommer de to måneder for sent, så prøver de at trække for mange penge i forhold til hvad jeg skal betale og så er deres websted usikkert.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 26-11-09 09:58

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-11-09 09:58

Citat
Dette er så ikke sket d. 1. oktober og jeg har ikke bidt mærke i, da jeg har skiftet udbyder.

Det er jo nok der roderiet begynder

Kan du ikke gå i banken betale eller sende en check, hvor du så også gør opmærksom på, at det er den sidste indbetaling, da du har opsagt ydelsen - og be' om en bekræftelse

Du kommer til at betale lige meget om du syntes om det eller ej