/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Kendskab til LE32B535 Samsung
Fra : 0463
Vist : 2705 gange
100 point
Dato : 25-11-09 22:59

Jeg overvejer at købe et fladskærms tv, og har
kigget på Samsung LE32B535 32 tommer.

Er der nogen herinde som har kendskab til dette
produkt, hører jeg det gerne.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 26-11-09 07:31

Hej, vi har købt en model LE32B550 som virker udmærket. I Tænk's test får den dårlig karakter i lyden men ellers er den i top. Det klarer vi så ved at bruge stereoanlæggets højttalere. Kun med den ulempe at man så skal op af stolen når lyden skal dæmpes

prisen var OK på Nettorvet!

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 26-11-09 12:44

Vær opmærksom på at det kun er 50 hz
http://www.kelkoo.dk/p-lcdtv-100311823/samsung-le32b535-19604704#selectedTab=specs

i modsætning til de fleste ’moderne fladskærme, der normalt både har 100 . 200-, ja helt op til 600 hz
100 hz er efter min mening absolut minimum med nutidens flotte digitale billeder,
(der er meget forskel på 50,.. og 100 hz,.. meget mere rolig/behageligt billed)

Desuden har flere Samsung TV, den irriterende ’fejl’ at du ikke selv kan bestemme hvor du vil have dine digitale programpladser placeret,.. (gælder ikke de analoge)
forhør dig evt. hos Samsung support,.. (taler Dansk)
http://www.samsung.com/dk/support/contactUs/contactUsMain.do

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 26-11-09 14:13

Hvad er det for analoge programmer? Vi har da kun digitale signaler her!?
I vores Samsung kan du vælge programmer som du vil, i den rækkefølge du har lyst til.
Måske er det en gammel erfaring EA_HS bringer til Torvs her.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 27-11-09 00:50

Citat
Måske er det en gammel erfaring EA_HS bringer til Torvs her.

mit TV er et Samsung LED UE46B6050,.. ( ca. 1 mdr gl.)
det kan indstilles til at modtage enten,.. analog/digital,.. eller kun analog,.. eller kun Digital.
i begyndelsen havde jeg både analog OG Digital,.. da kunne jeg placere de ANALOGE hvor jeg ville,

NU,.. har jeg slettet de ANALOGE,.. og har KUN de DIGITALE,.. og dem kan jeg ikke sådan ændre placeringen på, som det ser ud i øjeblikket,... det kan være der kommer en 'opdatering' eller ny firmware, på et senere tidspunkt,... men det er uvist,

og det er åbenbart flere der har samme problem,.. !

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=56629&PN=1&TPN=2

Citat
Da jeg havde et, fandt jeg aldrig ud af det og jeg havde fat i Samsung Support og her fik jeg oplyst at det kunne man ikke. Man kan ændre rækkefølgen på de digitale, men det er kun til at zappe. Hvis det er man vil bruge de numeriske taster så har kanaler ikke ændret plads. Så er man på TV som hos mig ligger på plads 9 og vil se DR1, så skal man zappe ned til DR1 eller have fat i en liste eller tryke 43.
Jeg er vandt til at jeg bare kan taste nummeret og det ville jeg ikke leve uden. Min kone gad heller ikke. Og med 60 kanaler, hvor af de ca. 45 er lagt i rækkefølge så kan jeg ikke bruge det.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 27-11-09 07:33

På mit Samsung lå stationerne i en dum rækkefølge med alle dem fra prabol/kabel modtagning imellem. Så fandt jeg frem til menu og rediger fundne stationer/kanaler. Nu har jeg så de 9 mulige fra min antenne, lagt i rækkefølgen som jeg ønsker, med de numre som jeg valgte!
SÅ HVOR ER PROBLEMET?

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-11-09 13:10

Citat
SÅ HVOR ER PROBLEMET?

Hmmmm,... tja hvis du 'kun' har 9 kanaler,.. kan det nok ikke blive det store problem,

men temmelig mange har nemt 35 - 40 kanaler,.. eller mere,..
så,.. kan det blive et problem hvis du fx er nød til at taste programknap 38,..
for at se fx programmet 'Discovery',... derefter programknap 12 for at fx 'viasat 3',.. osv.

(gælder for kabel tv fra en antenneforening)

Godkendelse af svar
Fra : 0463

Dato : 05-01-10 14:41

Tak for svaret EA_HS.