/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Er Indendørsarkitekt udd. godkendt?
Fra : heidia
Vist : 4356 gange
40 point
Dato : 23-04-03 13:38

Er der nogen der med sikkerhed ved om uddannelsen til indendørsarkitekt hos den Akademiske brevskole er godkendt?

Kommentar
Fra : bente64

Dato : 23-04-03 13:41

Den er ikke godkendt som en uddannelse. Det er bare et kursus som du ikke kan bruge til ret meget.

MVH Bente

Kommentar
Fra : preussian

Dato : 24-04-03 13:45

PAS PÅ!
Min mor går på sidste del af uddannelsen, og min far er alm. arkitekt, derfor har jeg lidt kendskab til det .Jeg er nu ikke enig i at den ikke kan bruges til noget, selvom deres markedsføring i kuponkataloger ser meget amatøragtig ud. Den er ikke godkendt som en uddannelse med SU, men er efterhånden blevet "godkendt" i arkitekt-kredse, og efter kurset kan man vælge at tage en eksamen der medfører optagelse i danske arkitekters landsforbund, på linje med uddannede indretningsarkitekter fra designskolen .m.m.

MEN: der er ting man skal være meget opmærksom på. Kun ca. 6-10% af deltagerne gennemfører studiet, idet lektionerne er meget sværere og teknisk rettede end uddannelsen umiddelbart lyder til. Det er absolut en fordel hvis man har kendskab til teknisk tegning på forhånd, og man skal ikke regne med at det er spændende kreative opgaver man får, hvor fantasi og farvelade er udgangspunktet. Så der skal en vis selvdisciplin til, og vil man gennemføre studiet på normeret tid, skal man nok ikke regne med at have job ved siden af. Derfor synes jeg at brevskolens markedsføring er utrolig falsk, for der ser det hele så idyllisk ud, men det er sådan set også det de tjener penge på; de kursister der hopper fra har betalt et beløb, som så skal dække undervisningen til de kursister, der rent faktisk gennemfører uddannelsen. Har man mulighed for det, og kan komme ind, tror jeg man er bedre tjent med fællesskabet og den faglige sparring der er på arkitektskolen/kunstakademiet. Men det er så bare min mening....

Kommentar
Fra : Bertine

Dato : 15-09-03 09:15

Søg ind på arkitektskolen istedet for, det andet er en underlig markedsføring for noget seriøst