/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
skuldersmerter på 3. år
Fra : jes-a
Vist : 1410 gange
55 point
Dato : 25-11-09 16:47

Ja, jeg har smerter i min ene skulder. I området hvor kraveben møder skulder. Det føles som lige inden under. Hverken ortopædkirurger, fysioterapeuter eller kiropraktorer har kunnet finde ud af hvad det er. Scanninger viser intet unormalt. Men ved visse bevægelser jager det om om nogen stikker mig i skulderen. Smarterne bliver naturligvis værre og breder sig, hvis det bliver ved med at blive provokeret.
Jeg vil gerne hører om andre har eller har haft noget lignende?

Jeg har hørt at kalk kan sætte sig i muskler og sener. Men ville det ikke ses på skanning?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-09 16:58

Har du prøvet at tage hestemedicin: Glucosamin Sulfat, det hjælper mod lettere slidgigt...

Men måske har du en Burgit?
Så skal du have et skud binyre bark hormon...

Jeg har prøvet begge dele

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 25-11-09 17:00

Der er en sygdom der hedder KARPALTUNNEL SYNDROM. Den kan forekomme i flere led, ofte i håndledene. Smerterne sidder ofte i håndleddene, men i sjældne tilfælde kan smerterne vise sig i skulderpartiet, så lægerne har svært ved at lokalisere sygdommen. Prøv at Google dig frem, under Karpaltunnel syndrom.

malmin

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 25-11-09 17:06

Jeg har prøvet blokade et par gange. Måske har de ikke ramt rigtigt.
Jeg har også prøvet glukosamin.
Hvis det var gigt ville det vel også ses på røntgen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-11-09 17:14

Du må have et forfærdeligt dårligt liv

Du har lændesmerter
Knæsmerter
Skuldersmerter
En bagdel der klør
Får piller der ikke virker

Og det hele i flere ÅR

Du burde virkelig søge PROFESSIONEL hjælp (start ved en psyk)

Et eller andet må jo være totalt galt

Jeg er ret sikker på Kandu ikke kan hjælpe dig med en sådan sygdom, når proffer har givet op....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-09 17:27

Har du prøvet bukkehorns frø, det styrker dit immun forsvar...

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-11-09 18:14

HVIS DET ER GIGT, ER DET RØNTGEN DU SKAL PRØVE,
FOR AT DET KAN SES OM DU HAR GIGT I DINE LED, DET KAN VIST IKKE SES PÅ SCANNING.

MEGET FISKEOLIE, INGEFÆR OG HYBEN TAGER HÆVELSEN KORTVARIG, OGSÅ GLYKOSAMIN, SOM EN NÆVNTE TIDLIGERE KAN HJÆLPE.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 25-11-09 18:16

HOV, JEG GLEMTE AT SKRIVE, AT HVIS DET ER MUSKELINFLAMATION, I SKULDRENE, KAN DET SOM REGEL PÅVISES, VED AT TAGE EN BLODPRØVE, OG EFTER 1 TIME KAN BLODSÆNKNINGEN AFLÆSES, DET KAN DU SPØRGE DIN LÆGE OM.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-11-09 22:08

Det er den forkerte slags specialister du skiver om.
Du driver gæk med os. For en ortopædkirurg vil ikke beskæftige sig med sådan noget men henvise til en fysiurg.
finder du på de lidelser for at gøre dig interessant.
så lykkes det ikke her.

Kommentar
Fra : maryFlop

Dato : 26-11-09 10:34

har du tænkt på helt at undlade at sove på den side.hvor problemet er..
får du træk fra et vindue..
prøv at sove med noget der varmer ..på det konkrete sted..
jeg har en lille pose m hvedekerner,,,som jeg varmer i mikro ovnen,,eet minut,,det lindrer..
da jeg selv også har problemer..
håber du finder en løsning.M

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-11-09 11:12

Mange gode råd, men en fysiurg eller en kiropraktor er nok bedre til at stille diagnose end folk på kandu, som aldrig har set dig. Det kan jo være mindst 10 forskellig e ting, og diagnoserne foran er kun gætterier. Når smerterne har stået på så længe, vil det være decideret uklogt ikke at søge læge.

Hvis du sidder meget ved pc'en kan det sagtens skyldes overanstrengelse af skulder/arm. På Saxo.com kan du for 29 kr. købe en fortræffelig e-bog med titlen "Undgå museskader". Den indeholder øvelser, som med stor sandsynlighed kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-11-09 12:09

naturligvis har jeg da været hos læge. eller kunne jeg jo ikke komme til fysioterapeut og ortopædkirurg. Jeg har været hos to gange på ortopædkirurgisk afdeling samt hos en privat, som sendte mig til mr scanning, som viste lidt ved AC-lddet og en smule hævet slimsæk. Men ikke nok til at hverken lægen eller kiropraktoren, som senere fik fat i billederne, reagerede. Nu går jeg så og venter på Rheumatolog og ultralydskanning. Men der er lang ventetid som altid. Hver gang´er det lange ventetider, så derfor bliver måneder hurtigt til år.

Jo, jeg har skam prøvet med både kulde og varme. Kun kulde dulmer lidt.

Men jeg ville nu også bare hører om andre havde været i samme båd og kunne fortælle hvad det var.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-09 13:01

Ja, museskader ved vi meget om, og så må du ikke bruge varme men kulde...

Men det er der næppe tale om her, museskader ved skulderen sidder ovre bagpå ved skulderbladet.
Altså ikke ved kravebenet.

I stedet for varme hvede kerner, prøv så med frosne ærter...

Men naturligvis skal du søge proffessionel hjælp.

Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-11-09 13:07

jeg bruger nu majs. De bliver ikke så hurtigt smattede og klumper sammen i posen.

Jeg går da ud fra at både ortopæder og rheumatologer er professionelle.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 26-11-09 13:57

One word. Akupuntur

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 26-11-09 13:57

the real word. Akupunktur

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-09 14:05
Kommentar
Fra : jes-a

Dato : 26-11-09 14:36

Hver gang jeg har været hos ortopæd, har man bedt mig fører armen ud i forskellige stillinger. Men da der ikke viser sig tydelige tegn ved disse tests, så har lægerne ikke vist råd.
De siger det ikke er impignement, selvom mr viste en anelse trang plads i skulderen. Men en lille smule ville vel heller ikke give så mange smerter.
Jeg er blevet tilbudt en kikkertundersøgelse, men det er ikke uden komplikationer. Så det har jeg takket nej til. Det er slemt nok som det er.

Kommentar
Fra : BilalKinali

Dato : 26-11-09 16:15

ja det ved ham der laver akupunkter nok . du tager jo ikk bare en nål og stikker dig.. det var bare et foreslag.

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 26-11-09 16:26

Du kan også have en nerve i klemme. Det er næsten umuligt at se på nogen scanner.