/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Cpr.nr. og Telenor
Fra : vith
Vist : 861 gange
100 point
Dato : 25-11-09 00:15

Telenor tilbyder gratis mobilt bredbånd i 6 mdr. hvis man allerede er kunde. Så langt så godt.

Jeg er kunde og sidder nu og skal bestille den gratis gave, men for at få den skal jeg opgive mit cpr.nr. - angiveligt fordi de "skal bruge til til en kreditvurdering hvis jeg vælger at fortsætte med mobilt bredbånd efter 6 mdr." (så koster det 49 kr pr md)

Jeg har i forvejen bredbånd og telefoni, hvilket jeg betaler 258 kr pr md. for - og her har de aldrig bedt om mit cpr.nr.

Er det bare mig, der er lidt sart mht. udlevering af cpr.nr?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 25-11-09 00:44

Jeg kunne forestille mig, at de måske kan fratrække værdien af gaverne, og derfor skal de måske bruge CPRnummer som dokumentation til SKAT, om til hvem og hvor mange gaver der uddeles.

Men på den anden side, så er det meget almindeligt, at der skal oplyses CPRnummer ved oprettelse af mobilabonnementer og evt. dertil hørende internet forbindelse

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-11-09 00:53

Tak dova - det med skat havde jeg ikke lige tænkt på.

Jeg synes bare ikke at jeg skulle oplyse cpr. da jeg i sin tid fik bredbånd, men måske har jeg bare glemt det.

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 25-11-09 00:56

Tak for hurtigt svar dova.

Jeg har nu bestilt min gratis gave.

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 25-11-09 01:27

Hej.

Jeg må desværre rette dova på denne.

Det har intet med skat at gøre.

Hvis de endelig kunne trække det fra i skat, behøver de ikke købers cpr nummer.
Jeg giver jo heller ikke give Netto mit cpr nummer, hvis jeg køber noget på tilbud der.

Men at det er ret almindeligt at man opgiver Cpr nummer når man opretter abb er rigtigt nok.
Dette er egentlig ikke noget de har krav på da de er en privat forretning og ikke noget kommunalt/offentligt.
Men at de opkræver cpr er standart. Det er for at kunne finde evt dårlige betalere
Dem findes der altså rigtig mange af - hvilket vist er grunden til de beder om cpr nummer.

Men ja, det er vist et ok tilbud de har der til nuværende kunder.
De taber jo på det i starten, men hvis man vælger at fortsætte med det, så kan de jo tjene på det i sidste ende.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 25-11-09 17:57

Jimmy17 - tak for supplerende oplysninger.

Der stod vist også noget om, at de via cpr.nr. ville finde frem til folkeregisteradressen og sende gaven dertil.