/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
diabetes
Fra : karin42
Vist : 671 gange
100 point
Dato : 24-11-09 19:30

Vi er lidt i tvivl om evt. brug af druesukker når man har diabetes .
er det ligeså usund som rigtig sukker

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-09 19:51

Grunden til at diabetespatienter bruger druesukker er at det optages hurtigere i kroppen end alm sukker. Det er vigtigt hvis deres blodsukker pludselig falder, så skal de hurtigt stoppe faldet så der er overskuld til at spise mad.

Men druesukker og sukker feder.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 24-11-09 19:53

Hvis en der har diabetes har brug for sødestof så kan man købe så meget kunstigt sødestof som ikke påvirker blodsukkeret. Det kan købes hos alle supermarkeder.

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 24-11-09 21:22

Tak for svaret granner01.

så må vi bruge det . Godaften

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-11-09 21:50

selv tak.