/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Hjælp til D-link igen igen
Fra : Avant85
Vist : 520 gange
300 point
Dato : 23-11-09 14:26

Jeg har fået hul igennem, så der er trådløs internet.

MEN jeg kan "vist" ikke lige finde ud af at sætte routeren op, så uvedkommende forhindres i at "koble" på.

Skal jeg have kabel-forbindelse til ROUTEREN alene, og så sætte den op med brugernavn og kode ?

HJÆLP og gerne trin for trin, som for en første-års-lærling.

"""Jeg kan normal vis godt både gå og cykle, hvis jeg lige bliver skubbet lidt igang"""

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 310 point
Dato : 23-11-09 14:52

Hvilken model af D-Link routere er det du har, for der er jo forskel på dem, selv om det er af samme mærke.

Har du mistanke om at der er andre der bruger dit netværk?

Nogle routere kan tilgås via trådløs netværk, medens andre skal have det ind over en LAN port i roteren.

Du kan starte med at give dit netværk et navn, som afviger fra standarden (SSID)
Det navn kan så i de fleste routere, skjules, så du ikke kan ses på nettet, ved søgning.
Hvis det ikke har været skjult før, og du har konstanteret gæster routerens Log, så skift navn, så du også på den måde kan holde dem væk.

Kend dine MAC adresser, og indføj dem i MAC registret, og aktiver det, så kun dem i listen kan bruge dit netværk.
Dette filter har tre tilstande.
Inaktivt filter acceptere alle mac-adresser
Allow tillader kun dem i listen
Deny afiser dem i listen

Du kan så vælge at kryptere dine datastrøm. Her er der fire nøgler som du kan indtaste,men kn en er aktiv ad gangen.

Din router indholder også et ur/kalender som tidsstempler hændelser i din Log. Det kan du få til at gå nøjagtigt, hvis du brugeren tidsserver, hvorfra klokken opdateres. Det vil dog kræve at der er åben for port 123 i routerens firewall.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 23-11-09 16:22

Tak for hurtigt svar Severino

"D-LINK" WIRELESS N HOME ROUTER DIR-615

Er dette nok, så du kan identificere den

Avant85

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 24-11-09 10:46

Tak for svaret severino.

Jeg troede du vendte tilbage med noget mere, efter jeg skrev, hvilken router jeg havde

Jeg forstår ikke så meget af, hvad du skrev. Men hvis det er hvad der kan skrives om dette, så siger jeg mange tak for beskrivelsen og så må jeg se, hvad jeg får ud af det

Venligst Avant85

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-11-09 15:42

Jeg kan forstå at du ikke har den store indsigt i routerens menu system.
I routeren er der hjælpeskærme som du kan læse, hvad det betyder de forskellige indstillinger.
Hvis jeg var dig, ville jeg kopiere disse hjælpesider ud i et tekstbehandlingsprogram, og så oversætte dem til dansk, hvis de ikke er det i forejen.
Her kopiere du bare teksten over i google oversætteren, og den oversatte tekst kan du så kopiere tilbage til dit tekstbehandlingsprogram.
Jeg indrømmer at det kan virke lidt langhåret, med de engelske forklaringer, men oversat og gennemlæst et par gange, giver dig en langt højere forståelse for,hvad det er der sker inde i din router.
http://translate.google.com/#