/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Slim harddisk box
Fra : hojriiskim
Vist : 1277 gange
40 point
Dato : 22-11-09 16:18

Hej.

skal til at forsøge at tage data ud af harddisken fra mine forældres 2,5 år gamle HP pavillion DV6000 bærbar. I den forbindelse overvejer jeg at købe en harddisk boks så jeg kan sætte harddisken til som usb-disk og derved kopiere indholdet. Jeg har fundet denne:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=651616744&n=496866208&pn=1638816855
Hvad vil det sige at den kun er til slim harddiske? hvordan ved om jeg om i mine forældres bærbar(og andre bærbare for den sags skyld) er slim harddisk?

Nogen der har bedre forslag til en box jeg skal købe?

Kim

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 16:22

Den ser godt nok ud, endda med dobbelt kabel til at forsyne harddisken.
For der er vel to usb stik på computeren, ellers er det ikke sikkert at den kører så godt.
Husk det er til 2,5" harddisk af den alm. tynde slags.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 22-11-09 16:22

Hvis det kun er til at sætte en harddisk til i ny og næ, så kan du nøjes med dette sæt:
http://www.batteribyen.dk/usb___sata___ide_hdd-p-3583.html?cPath=237_257&osCsid=6cf60b4cfce8a76c3b7a365a994482b1
jeg har et sådan sæt og kan sætte både IDE og SATA harddiske til andre computere med det udstyr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-09 16:24

Kabelsættet fra Batteribyen har sin egen strømforsyning og er en billig løsning, en harddisk boks er mere for at have en harddisk fast i boksen (min mening) og bruge som ekstern disk

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 22-11-09 16:26

Vil det sige at den 2.5" harddisk der sidder i deres bærbar er den type man betegner som slim?(vil skyde på den er omkring 1cm tyk eller sådan).

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 16:36

Jeg har een tyk 2,5" harddisk på 12,5 mm.
Resten af de 2,5" bl.a. dem der sidder i de bærbare er 9,5 mm.
Så det kan den sikkert.

Er det en gammel bærbar som skal smides ud..........hvad er det for en.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-11-09 16:45

Stop Eyvind du har ikke plads til mere i elektronik rummet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 17:02

Mit computer rum er så absolut reduceret. Jeg har kun et par bærbare i et mindre rum. for det andet rum blev til systue.
Og masser af harddiske 3,5" 2,5" og en lidt mindre fra en meget gammel compaq comp.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-09 18:35

jeg tror i misforstår Kim og han misforstår T Hansen tilbuddet.

Kim skal bruge en harddisk med usbtilslutning.
Det kim har set på er en tom kasse, som han selv skal montere harddisk i. derfor er den kun til visse mål.
Det er kun interessant med tykkelsen af harddisken i den bærbare , hvis kim agter at pille harddisken ud af computeren og montere den i kassen.

Men kære kim. Det er da nemmere at forbinde den bærbare med kabel til en anden computer og så overføre data på den måde. Hvis du ikke har mod på at lave et lille lokalnetværk, findes der også en løsning med en usbledning. Skriv direkte til mig så kan jeg hjælpe dig med grejet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 18:40

Det er da muligt vi alle har misforstået - men du mangler måske lige at læse tråden, før du forstår hvad vi snakker om.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-09 18:57

Jeg har læst tråden . Kim er ikke meget præcis i sit spørgsmål.
Så det er da muligt at I andre svarer på det, han mener. Men jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-11-09 19:28

Citat
I den forbindelse overvejer jeg at købe en harddisk boks så jeg kan sætte harddisken til

Her ved kim godt at der ikke er en harddisk i den box

Citat
Hvad vil det sige at den kun er til slim harddiske? hvordan ved om jeg om i mine forældres bærbar(og andre bærbare for den sags skyld) er slim harddisk?

Det får han så ikke rigtig svar på ud over at ovn foreslår universal sættet.

Citat
Vil det sige at den 2.5" harddisk der sidder i deres bærbar er den type man betegner som slim?(vil skyde på den er omkring 1cm tyk eller sådan).

Der svarer jeg så:
Jeg har een tyk 2,5" harddisk på 12,5 mm.
Resten af de 2,5" bl.a. dem der sidder i de bærbare er 9,5 mm.
Så det kan den sikkert.

Bortset fra lidt pjaddersnak mellem ovn og mig - så har Kim fået svar på om den box kn bruges.

Universalsættet som jeg også har fra Sandberg (med driver til win 98) er dog mest idelt til at læse og skrive på forskellige harddiske.

Men Kim kan godt hente data ud af den harddisk fra den gamle comp. med den box.
(som først skal startes efter at computeren er startet)

Ps. viser det sig at den ikke kan læses er der mulighed med en ubuntu CD, men den tid den sorg.

Og så er der TV.............................

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-11-09 20:21

Ja men kim skrive om en kox , han kan sætte harddisken til. Hvis han skrev om en box ,han kune sætte den i, ville der ikke vær tvivl.
Nu fornemmer jeg. at han tror at boxen kan tilsluttes computeren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-11-09 21:02

Da det kun er en midlertidig foranstaltning, så vil jeg da foreslå et kabel med strømforsyning. Det er ydermere universalt til mange typer harddiske, både de små fra bærebare, de gamle har PC og de nye med SATA.

Hvis du ligger og roder med harddiske, så vil det være et uundværlig del af dt værktøj som skal bruges til formålet.

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 19-01-10 17:49

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-01-10 01:16

Selv tak