/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Køb af bærbar med 17" skærm
Fra : jesper.s
Vist : 553 gange
128 point
Dato : 21-11-09 09:40

Hej.

Jeg har forgæves søgt på nettet efter en bærbar pc med 17" alm. skærm, og ikke wide skærm, da de er 17" i bredden, men ikke særligt høje, som min 19" fladkærme til min stationære pc, der er 19"tommer på skrå af skærmen. Jeg forventer et prisleje på 4-6000 kr.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-11-09 09:47

En skærm måles altså i diagonal, og ikke på tværs!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 09:53

Du kan også gøre som jeg gør.
15.4" og så sætte en 17/19" skærm til den bærbare...............du får også et bedre billede end på den bærbare.
I strømstyring kan du så sætte den til ikke at lukke comp. ned men bare slukke for skærmen når du klapper låget i

Kommentar
Fra : jesper.s

Dato : 21-11-09 09:57

Severino, jeg har lige været hos TDC-butik, med de tilbud de kører nu, og der er skærmen målt på tværs!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 10:00

En 15.4" skærm måles fra nederste hjørne til øverste modsatte hjørne.
En 17" skærm måles fra nederste hjørne til øverste modsatte hjørne.

Hvis der måles anderledes står skærmen ikke beskrevet som antal " (tommer)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 10:02

Citat
og der er skærmen målt på tværs!

Så må du fortælle TDC at de har jord i hovedet....

Skærmstørrelser måles diagonalt...

Derfor ser en 21" 4:3 skærm også større ud end en 21" Widescreen

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 21-11-09 10:29

Har TDC jord i hovedet!? well SURPRISE

Jeg tror ikke du kan få en bærbar med en 17" 4:3 skærm i dag, de er alle sammen widescreen, sådan er trenden.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 10:35

Hvis det er dette tilbud fra TDC så måles skærmen stadig i " og 17" er stadig diagonalt.

http://minreklame.ipapercms.dk/TDC/5359x1257257879/?x=x

side 11

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 10:49

Det er nok "sløjfen" der forvirrer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 10:53

Citat
Jeg tror ikke du kan få en bærbar med en 17" 4:3 skærm i dag

Spørgsmålet er vel om der overhovedet laves bærbare med 4:3 skærme - det er vist flere år siden det sidst er set....

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 21-11-09 12:12

Hold dig for guds skyld fra HP.

2 ødelagte bundkort på lidt under 3 år. Det sidste vil HP ikke dække.

Se i.ø. dette link:

http://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/article1256258.ece

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-11-09 12:22

Hvem faen har også en bærbar mere end 3 år

Den er jo håbløs umoderne efter 1 år....

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 21-11-09 21:41

Citat
Den er jo håbløs umoderne efter 1 år....
Den er da håbløst umoderne allerede når den bliver indført i DK. Vi er altid bagud ift. japserne o.a. .

Annuller spørgsmålet
Fra : jesper.s

Dato : 18-02-10 08:21

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål