/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk kaput!
Fra : Svend.Skaaning
Vist : 1019 gange
100 point
Dato : 21-11-09 06:44

min gamle harddisk er kaput!. Er der et firma der kan rede nogle billeder ud af den, helst i nordjylland? mvh Svend

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-11-09 07:05

der findes gratis programmer der ofte kan redde det meste

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 21-11-09 08:03

Min harddisk fik jeg min søn til at hente data ud ved at finde en hd magen til og så flytte printet over fra den anden. Så kørte den i en harddiskboks og han lavede en DVD med alle fotos og dokumenter fra den. Kun en gang mere lykkedes det at se, hvad der lå på hd'en så gik den død igen, men mine fotos var reddet. Måske du kan være ligeså heldig?
Jeg havde ellers fået en masse gode råd her på Kandu. De blev selvfølgelig prøvet først uden held. De professionelle vil da kunne hjælpe dig, men jeg havde ikke råd!
Held med det.

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 100 point
Dato : 21-11-09 08:56
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 09:30

Ved du præcis at din harddisk er kaput.

Starter den ikke op
Skrives der noget på skærmen

Er der bare en smule kontakt til harddisken kan der som regel hentes data ud ved hjælp af en Live CD eks. ubuntu Live CD som kan hentes (697 MB) på nettet, og bså brændes.

Så inden du splitter den ad, kan vi måske lige checke nogle få ting.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 21-11-09 12:13

Hvis du kan få kontakt med din harddisk på nogen måde kan dette program hjælpe:

http://www.piriform.com/recuva/download

Recuva - Features
File Recovery

Undelete files on your computer
Deleted a file by mistake? Recuva brings lost files on your computer, USB drive, camera or iPod.
Recovery from damaged or formatted disks
Even if you've formatted a drive so that it looks blank, Recuva can still find your files on it.
Recover deleted emails
Emptied your email trash and need it back? Recuva's got you covered with full support for Microsoft Outlook Express, Mozilla Thunderbird, or Windows Live Mail.
Recover deleted iPod music
Deleted music from your iPod or MP3 player? No problem, Recuva will get this back for you along with any additional track data.
Restore unsaved Word documents
Did Microsoft Word crash or did you forget to save that important Word document. No problem with Recuva! As it can intelligently rebuild Word documents from their temporary files.
Quick-Start Wizard
If you need your files back right away without fiddling with options, Recuva's Quick-Start Wizard is the answer.
Deep Scan
Recuva can find most files within a minute. Or, set the Deep Scan to look for more deeply-buried results.
Securely delete files you want to erase forever
Want to protect your deleted files? Recuva also allows you to permanently erase any traces of deleted files.
Portable version
Take Recuva with you wherever you go with the portable version.
Full Windows OS support and many languages
Recuva has support for every modern version of Windows and 37+ languages.

Godkendelse af svar
Fra : Svend.Skaaning

Dato : 21-11-09 14:01

Tak for svaret troldenesdhb.