/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Vedr. Excel
Fra : xteam
Vist : 589 gange
30 point
Dato : 20-11-09 20:20

Hvad er koden når man holder ALT tasten nede for at fremkomme et 2 tal som står nederst.

Eksempel: CO2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-09 20:36

CO² Alt+0178

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-09 20:40

CO° = alt + 248

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-09 20:44

m² = alt + 253

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-11-09 20:46

Du kan se det i word > inset > symbol
Ikke alle tegn har genvejstaster

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-09 20:48

m³ = alt + 0179

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 20-11-09 20:52

Og det Eyvind skriver er også rigtigt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-09 21:07

CO2

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-09 21:10

Nå den gik IKKE - Kandu kan ikke skrive det rigtigt...

Jeg går ud fra du ville have 2-tallet forneden

Det kan laves - men kandu kan ikke vise det....

Du kan dog ikke lave det med ALT+TAL...... Det er ikke et ASCII tegn....

Kommentar
Fra : xteam

Dato : 20-11-09 21:12

Kan se at ingen er kommet med det rigtige svar endnu. 2 må ikke stå øverst skal stå nederst.
Alt 0178 kender jeg, men er forkert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-09 21:14
Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 30 point
Dato : 20-11-09 21:23

I excel kan du lave det ved at udvide din værktøjslinie med "formindsk skriftstørrelse" og KUN markere 2-tallet

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-11-09 00:09

http://www.key2green.dk/page549.aspx

Under emissioner- er der et regneark, hvor der står CO 2 - som du gerne vil have det til at stå.

Jeg har prøvet lidt af hvert, og jeg kan ikke se hvordan de har gjort det, men måske du selv kan.

Jeg synes Refi ´s metode giver et OK look. Og du kan kopiere formatet videre til øvrige celler.

Hvis du i værktøjlinien markerer som Refi skriver 2 tallet og finder en skriftstørrelse mindre til dette, og evt. forstørrer CO, vil det godt nok ikke stå under, som i dette link, men det vil synsmæssigt virke sådan.
Jeg har ledt i hjælp til regneark og jeg har ledt i diverse manualer, men kan ikke lave det som de har gjort det, desværre.
Men måske andre kan hjælpe dig videre.
Håber det lykkes.

Godkendelse af svar
Fra : xteam

Dato : 21-11-09 09:59

Tak for svaret refi. Ja sådan kan man også gøre det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-11-09 10:03

Men jeg kan huske noget om en tastekombination hvor man kunne skifte til op og ned.
Det har været her på Kandu, men jeg kan ikke finde det.

Kommentar
Fra : MogensPedersen

Dato : 26-06-11 08:21

Hvis du skriver co2 i en celle skal du bare markere 2 tallet, vælge formater celler og vælge sænket skrift og så vil det se rigtigt ud i cellen.

Mons