/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem med DVD-brænder
Fra : Visionary
Vist : 502 gange
137 point
Dato : 17-11-09 15:22

Jeg kommer til at lave en ny tråd, da jeg er løbet ind i problemer igen....

Min pc kan ikke finde den nye enhed????....

Den nye køre med SATA-stik, det gjorde den gamle ikke. (har brugt stik 1 på bundkortet)

Lige da jeg tændte pcén efter montering, gav den besked om, at der var fundet ny hardware, men jeg kan ikke sætte en skive i og køre den.

Hvad har jeg af muligheder for fejlfinding????
Jeg har brugt windows-fejlfinding uden held..

Den nye er en SATA LG type GH22NS50

Den eksisterende er en LITE-ON type SOHW-832S

JEG ER STADIG IKKE EN HAJ TIL DEN SLAGS, KUN BRUGERNIVEAU!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 16:33

Citat
Lige da jeg tændte pcén efter montering, gav den besked om, at der var fundet ny hardware, men jeg kan ikke sætte en skive i og køre den.

Du skal jo lige lade den installere den

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 17-11-09 16:50

Ja, det er jeg klar over, men der sker bare ikke mere....

Hvordan kommer jeg i "kontakt", med den igen???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 16:59

Når den fortæller dig der er fundet ny hardware - fortæller den dig også når det er klar til brug - eller at det IKKE kan installeres....

Der må også have været en cd med drivere (og sikkert også software)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-09 17:09
Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 17-11-09 23:18

Hej Refi,

Jeg blev ikke meget klogere af dit link

Der følger en cd med, men problemet er jo, at når jeg lægger den i, og klikker "kør" så sker der ikke noget.

Jeg får ikke besked, om nogen problemer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-09 08:53

Så må du bruge er externt drev i første omgang eller kopiere CDen over på en USB...

Problemet er tilsyneladende at der IKKE er installeret SATA-driver

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 18-11-09 11:56

Den slags grej er jeg desværre ikke i besiddelse af...

Det lyder bare mærkeligt, når jeg har SATA 1-2 på bundkortet.....

Kan man finde sådan en driver på nettet??

Hvar det en mulighed, at slukke pc, og tage stikkene fra og til. Og herefter tænde igen???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-09 12:01

Du kan da lave mange krumspring for at få driveren installeret...

Men det nemmeste er at alliére dig med en der har en brugbar komputer og kopiere den over på din harddisk.....

Citat
Hvar det en mulighed, at slukke pc, og tage stikkene fra og til. Og herefter tænde igen???

Det hjælper ligesom ikke før driveren er installeret....

Dine SATA stik virker IKKE....

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 18-11-09 15:03

Nu har jeg skrevet til HP. Det må være dem jeg skal have denne SATA driver fra... eller hvad???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-11-09 17:57

Vi håber de svarer dig

Kommentar
Fra : Visionary

Dato : 24-11-09 16:59

Jeg mailer stadig med Hp, men desværre uden held.....

Kan man på en eller anden måde have ændret på "opsætningen" til E-drevet, så det ikke længere virker???

Det der undre mig er, at jeg ikke har brugt det gamle i måske 2 år..... og så virker det bare ikke, når jeg lige skulle bruge det.

Og her efter er der også problemer med det nye....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 17:29

Citat
Den nye køre med SATA-stik, det gjorde den gamle ikke

Det gamle og det nye er to forskellige....

SATA har ALDRIG før været i brug åbenbart

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 17:30

Byt det til et med IDE-stik - så er problemet løst....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-09 17:31

De koster jo efterhånden ingenting....