/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lokal print på terminal server
Fra : smeden123
Vist : 748 gange
500 point
Dato : 17-11-09 11:26

Er der en snedig måde, så jeg kan benytte en printer, der er sat til min bærbare på en opkobling til en terminal server? Den kører 2003.
Det virker ikke at sætte flueben under lokale resurser.
Hvis den skal installeres på terminal serveren først, skal det så være lokalt på den?
Hvad med port nr. på terminal serveren.

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 17-11-09 11:35

Hej Smeden123

du skal installere printer driverne på din terminal server først - som lokal printer - herefter deler du den, og så kan du printe fra din bærbare pc.

det er dog ikke alle printer der er lige nemme, dem hvor du får en "løs" driver er bedst til denne opgave, fx konika minolta. hvor imod hp og cannon oftes vil installer en masse tillægs programmer, og de kan godt drille lidt efter følgende

/emhauge

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-11-09 16:52

http://www.akuwa.com/Screwdrivers.asp

Hivs du instalere Screwdrivers, skulle der ikke være problemer i at anvende din lokale printer,
vh Ben

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 17-11-09 16:53

Den kan findes gratis via google, især i de tidligere versioner der også virker.

Kommentar
Fra : smeden123

Dato : 18-11-09 07:20

Det er selvfølgelig en HP multi maskine. Jeg prøver lige og vender tilbage.