/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Så I baghjulene ???
Fra : LuffeA
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 17-11-09 00:15

Vi har fået nyt internet heri bebyggelsen, en 500 Mbit linie til 1600 tilslutninger.

Test lige nu: 85 Mbit download, 53 Mbit upload.
Jeg har haft den oppe på 126 Mbit download tidligere på dagen

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 17-11-09 00:30

Min test lige nu: 85,37 Mbit download, 20,37 Mbit upload.

Kommentar
Fra : steffen15

Dato : 17-11-09 01:06

er ikke helt med hvad er spørgsmålet???

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-09 01:24

Ikke et spørgsmål, kun pral.

At så serverne ikke kan følge med er en anden sag.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 09:37

Så kan du bare hente fra min opload på 512 ......................................og vente vente vente.

Kommentar
Fra : webgun

Dato : 17-11-09 13:22

Som Sten sagde da fede dorit sprang ud af vinduet..." det gik ellers pænt stærkt der"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-09 16:19

Det bliver så rigtig spændende med hvor fornøjet du bliver, når 1600 skal dele de 500 Mb på samme tid, så kan selv snegleposten overhale på sin cykel!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 16:29

Severino - tag nu ikke glæden fra en glad mand.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-11-09 16:36

Min far er stærkere end din far, æ bæ bu

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-09 16:43

Citat
Min far er stærkere end din far, æ bæ bu

Ridder han da på en kamel????

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-11-09 17:12

LuffeA jeg kan godt forstå du lige vil blære dig lidt. Hvis jeg havde muligheden så gjorde jeg det også. Så nyd det når hastigheden er i top og lad andre være misundelige

Desværre kan jeg ikke få mere en en 4 Mbit linie og den kører endda kun med 2,5Mbit max.
Så TDC sucks, eller også så bor jeg bare alt for langt ude på landet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-11-09 18:57

Fijala - du skal bare have VDSL i stedet for ADSL - så kan du få mere fart på.
Teknikeren testede her hos mig med 40/40 MB da jeg fik ny tilkoblingssted.
Men jeg betaler og får 4Mb/ 0,512 Mb og hastigheden holder.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-09 20:30

Problemet med sådanne store lokale anlæg, som det Luffe er tilsluttet, er at hvis der ikke er sørget for et minimums hastighed pr. bruger, så kan han i en spidsbelastning, risikere et stort rundt 0 i hastighed.
Så er det da bedre, at have sin egen tilgang til ISP med en mere fast hastighed, selv om den også kan svinge noget.

Men lad nu Luffe klappe i sine luffer, når det går stærkt!
Ellers må du lægge dit søvnmønster om til tider hvor de andre sover

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-09 20:45

I de timer man må formode er spidsbelastning 15-23 har jeg ikke oplevet problemer, men jeg downloader selv sjældent store filer.
Der er installeret udstyr som forhindrer at få brugere kan løbe med hele forbindelsen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-11-09 21:18

Jamenså kan man da bare håbe for dig, at minimum er rimligt og at prisen for tilslutningen også er rimlig og konkurrencedygtig.
Det kan ikke komme bag på nogen, at drive et sådant internet udbud er en god forretning. Stort set ingen arbejde i det, og pengene fosser ind!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-09 21:51

Vi giver 30 kr om måneden over huslejen.

Dog er det en skrabeløsning, man har ingen adgang til SMTP-server medmindre man køber en sikkerhedspakke eller en fast ip, derved er alle der ikke tilkøber services afskåret fra at bruge deres gamle mailadresser, medmindre de beholder deres gamle udbyder via telefonstikket eller bruger webmail.
Vi var til et beboermøde hvor der blev en forbandet ballade over det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-11-09 09:50

Det er en af mine grunde til at bruge googlemail og køre det over webmail.
Altid forbindelse til mine mails og kntaktpersoner over alt i verden og på en vilken som helst comp.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-11-09 16:31

Citat
Fijala - du skal bare have VDSL i stedet for ADSL - så kan du få mere fart på.

ok Eyvind tak for den oplysning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-11-09 16:45

Altså hvis der er en linie i nærheden af dig.
Jeg var så heldig at de netop havde gravet noget nyt ned i området.
Og så gik mit net ned, og teknikeren opgav og ringede ind .............. der var lige 4 nye linier tilbage og jeg fik den ene.

Ps. Jeg ser at du er dukket op på den nye bølge fra google.
Men jeg har ikke rigtigt fået åbnet den endnu.