/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Hjælp til et mønster
Fra : ilgp
Vist : 4468 gange
100 point
Dato : 16-11-09 20:31

Hej med jer.Er jeg så heldig at der er nogen som ved hvordan mønsteret havskum strikkes?Det minder lidt om påfuglemønsteret,men er ikke helt det samme.
Mvh ilgp

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-11-09 21:21

Prøv at gå ind på www.rokken.dk

Der laver vi en masse håndarbejde og hobby. Der er nogle meget kyndige strikkedamer, som sikkert kan hjælpe dig.

Hanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 22:29

Der står på denne side (hvor opskriften også er) at havskum også bliver kaldt for påfuglemønster
eller oldemors mønster

Mønster:

Et mønster går over 18 m + 6 kantm

1. p: ret

2. p: ret

3. p: 3 ret (kantm), vrang til der mangler 3 m, 3 ret (kantm).

4. p: 3 ret (kantm), 2 r dr sm (3 gange), 1 r, sl o (6 gange), 2 r sm (3 gange), 3 ret (kantm).

Gentag disse 4 p.

Slå det ønskede antal m op og strik 2 p ret, herefter begyndes mønster på 4. p, gentag nu de 4 p i mønsteret.

http://www.noerkleriet-garn.dk/16304203

Kommentar
Fra : ilgp

Dato : 17-11-09 07:15

Hej Nordsted1.Denne opskrift på påfuglemønsteret har jeg selv printet ud. Mønsteret havskum minder meget om påfuglemønsteret,men er alligevel lidt forskellig,det har jeg læst på nettet et sted.Jeg er med i Rokken,men skulle have haft opskriften på mønsteret med til min venindes mor,så hun må vente.
Mvh ilgp

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 17-11-09 09:38
Godkendelse af svar
Fra : ilgp

Dato : 17-11-09 13:32

Tak for svaret Nordsted1.Mange tak for linket hvor jeg fandt mønsteret.
Mvh ilgp