/ Forside/ Karriere / Erhverv / Udlejning / Spørgsmål
10  katekismus 460
Kronebo, Ikast skal stoppes
Fra : kathy
Vist : 4514 gange
100 point
Dato : 16-11-09 19:40

Vi har lige været igennem nogle opslidende måneder i kløerne på Kronebo Ikast ved Jesper Bjørnholt.
Takket være gode råd her fra siden, fik vi den rette hjælp til at reducere tabet.
Nu vil jeg gerne gå et skridt videre.
Han skal stoppes. Han har mange boliger - også rene branfælder, der ikke er godkendt til beboelse. (pudsigt, når nu han er brandmand).
Er der en portal, hvor man kan advare om rådne udlejere?
mvh
kathy

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-09 19:52

Ja - du har jo lige gjort det

Men det er lidt svært at lege "rygklapper" uden at kende sagen....

Der er ALTID to parter

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-11-09 19:59
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 20:04

Du kan melde ham til brandtilsynet - når du har adr. på hans udlejningssteder

Jeg tror da også du kan melde ham til embedslægen/og eller kommunen

Embedslægen pga usunde boliger/kommunen fordi boligerne ikke er godkendt

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-11-09 20:08

http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/Nyheder/Vejle/2008/02/21/080716.htm
Godt nok en gammel nyhed.

Men der er jo nogen der fortsætter trods at de bliver hængt ud i EB.

Folk er jo også nogle gange desperate når de står uden bolig og tjekker ikke ved synet om nu døre og vinduer ser nogenlunde ud, om der er en muggen lugt eller om der mangler termostater på radiatorer, og ikke mindst påtaler slidte gulve og får det indført i indflytningsrapporten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 20:12

Det er da også en gode ide, at gøre som der der står i LuffeA's indlæg... meld ham til LLO

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-11-09 06:27

Jeg har tidligere været afdelingsformand for en LLO afdeling i Vendsyssel. Desværre, så er bolighajerne MEGET svlære at ramme. Gang på gang slæbes de i boligretten - det er de samme hver gang.

De eneste metoder er, at kontakte skattevæsnet, ofte er der tale om sort udlejning i form af en officiel lavere husleje, teknisk forvaltning, ofte må det udlejede slet ikke udlejes så som kælderværelse mf. og så de lokale brandmyndigheder. Herudover er det en god idé, at skrive læserbreve i den lokale avis, hver gang den/de pågældende har begået en ulovlighed. Desværre har de ofte en advokat med "på vognen", som også tjener på disse haj-transaktioner.

Man kan kun genere dem mest muligt, for at holde dem lidt i ave, men stoppe dem, er lovgivningen ikke til - desværre, men det er jo et politisk spørgsmål!

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 19-11-09 11:45

Selvfølgelig har jeg mest lyst til at sværte ham til alle de steder, hvor det kan lade sig gøre - men jeg tror ikke det hjælper - og så går jeg også ned på hans niveau.
Men jeg [B]vil[/B] advare andre om ham.

LLO og vavir skal prøves.
Jeg vil gerne vente med at lukke spørgsmålet lidt endnu.
mvh
kathy