/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hvad gør vi?
Fra : bibhans
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 16-11-09 19:14

Hej.
Min forlovede har været igennem en hård skilsmisse. Alt dette er nu overstået, men der er et problem som vi ikke rigtig kan få løst.
For at hjælpe har min forlovede givet sin ekskone tilladelse til at opbevare ting fra hendes nu lukkede forretning. Dette fylder 2 store rum i det engang fælles hus som jeg ovetog for 14 måneder siden. I papirerne fra skifteretten står der at hun i en begrænset periode på låne disse rum.
Der er nu igennem 6 måneder rettet 5 skriftlige henvendelse til hende om at få ryddet disse rum fordi vi selv skal bruge dem, men der sker intet.
Det vi så ville høre om det er hvad vi nu kan gøre for at få tømt disse rum. Kan vi fjerne det? Må vi køre det ud til hende og sætte det foran hendes dør...eller hvad kan vi tillade os?
Når hun har modtaget breve og e-mails har hun slet ikke reageret på dem.
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Betty Boop

Dato : 16-11-09 19:52

Hej bibhans

Har I sendt de breve anbefalet ??

For det første vil jeg tag en snak med en advokat og få hjælp til at sætte et brev sammen, og sætte en dato for hvor hun selv kan hente hendes "lort" ( ville omtale det pænt i brevet, selv om jeg ville kalde det noget andet der hjemme )

Hvis hun ikke har hentet hendes ting inden den dato eks d 15 dec kl 12.00 så ville jeg få det flyttet på hendes regning og til et lagerhotel ( eks : lej et rum eller hvad de nu hedder ) eller simpelhed sælge det til hvad man nu kan få for det.

håber I får løst jeres problem, I har været ret flinke

mvh Betty Boop

Kommentar
Fra : bibhans

Dato : 16-11-09 20:01

Der er sendt både anbefalet brev og e-mails som vi ved hun har modtaget. Ekskonen har jo lidt svært ved at fortælle vidt og bredt om hvor slemme vi er ved at bede hende om at rømme de rum.
Ja...mener også vi har været flinke...og haft en tålmodighed der rækker langt, men nu er målet nået....sgu.
Den sidste uge er der sendt 4 sms èr ang. dette også, men ingen tilbagemelding.
Sidste uge blev der sendt en mail om at hun havde 2 dage til at få en afklaring på problemet, men heller ingen reaktion.
Og tak for rådet Betty Boop. Advokat bliver nok løsningen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-11-09 20:09

Det kunne være interessant at vide hvor længe skifteretten skønner - en begrænset periode er -??

I skal ikke begynde at leje et lagerholtel i hendes navn, den går ikke.

Som tidligere nævnt, sendt hende endnu et anbefalet brev, med besked om at tingene skal være afhentet xx ellers bliver tingene afleveret på hendes adresse

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 16-11-09 20:28

Køb en billig presenning i f.eks. Jem & Fix (50 kr ) og læs lortet af på hendes bopæl med presenningen over, men lad som nordsted skriver være at leje noget lagerhotel. Den regning komme I til at hænge på.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-11-09 20:33

du kan jo leje et lagerrum i dit eget navn og få godset opbevaret der. når eksonen så en dag gør krav på varerne, skal hun bare betale lejen for at få adgang til det.
og vil hun ikke det, kan det vel sælges.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-11-09 07:11

Jeg ville sende et anbefalet brev om, at tingene opbevaret til og med denXX-XX20XX. Herefter vil tingene blive bortkørt for hendes regning.

Nu ved vi jo ikke om det er noget af værdi, eller det er usælgeligt. Da hun ikke er interesseret, i at få det tilbage, kunne det tyde på, at det ikke er umiddelbart omsættelige varer.

Kommentar
Fra : AsmussPro

Dato : 17-11-09 10:56

Jeg ved godt, at når man er blevet skilt ja så er det fordi kommunikationen er brudt sammen.
men det er altid den bedste vej, hvis man taler sammen. Med nogle af de forslag der er kommet frem, ville man kun skærpe situationen og støde på endnu voldsommere modstand.
Email og breve ja det er fint, men jeg ville altid foreslå en snak om tingene og KUN om de ting der skal tales om, ikke kaste mudder i hovedet på hinanden.
Der er jo nok en årsag til at tingene ikke er flyttet endnu. Og ja det er da irriterende, men tal sammen.