/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-Link opsætning
Fra : Avant85
Vist : 1184 gange
300 point
Dato : 16-11-09 11:01

Jeg har købt en trådløs router D-Link, men jeg har lidt svært ved at få startet med opsætningen.

Der står at jeg skal starte med at sætte cd/dvd-en i PC-en. Så langt så godt. Så kræves det, at jeg sætter et kabel fra routeren til PC.

Det er der jeg ikke rigtig forstår det. Der er kun et kabel med (blå Cat5) og det regner jeg med, at det skal bruges fra min HEF-fiber-box og til routeren. Og hvis der skal et kabel fra PC-en til router, så er der da ikke meget trådløs i det, men det er måske kun under opsætningen og er det det samme kabel, som skal bruges.

Mit indretningsproblem det er, at Pc-en står langt fra fiberboxen, i et andet rum. Og det skulle jo også gerne være sådan, at mine 2 piger kan koble sig på i hver deres værelse.

Jeg har forsøgt at maile til sælgeren GetMore, og bliver henvist til et nummer, hvor det koster 3,50kr i min for teknisk support. Det synes jeg er lidt dårligt og måske lidt begærligt. (måske)

Er der nogen som har tid til at guide mig lidt i opsætningen. Efter nogens mening skal det måske være lidt mere end bare lidt. Men jeg er taknemlig for al den hjælp, som jeg kan få.

Jeg skal måske lige tilføje, hvis jeg sætter en bærbar direkte til fiber-boxen med et alm hvid datakabel, så er der "hul igennem" til internettet

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 310 point
Dato : 16-11-09 11:42

Prøv at se Profibers vejledning til trådløs router...

http://www.profiber.dk/media/pdf_filer/installationsvejledning.pdf

Jeg kan da sige så meget at kablet KUN er under installationen det skal bruges... Til profibers trådløse router medfølger dette....

Men det koster ikke en herregård og kan sikkert lånes hos en nabo med en "rodekasse".......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-09 11:42

En ting ad gangen, brug nu det kabel mellem computer og router til at sætte den op, så kan du bruge trådløs bagefter, det er ikke nødvendig - men det anbefales at køre den cd før du bruger routeren, CD en sætter computeren op til at bruge router, men det burde computeren selv finde ud af bagefter.
Sæt kabel mellem computer og router og spørg så mere hvis du støder på problemer.
Husk at kryptere den trådløse og skifte password til at komme ind i routerens opsætning

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-11-09 11:46

Har du ikke det kabel som blev brugt mellem computer og modem før ? Brug det som det ene og det medfølgende kabel som det andet, bare så længe routerne er sat op, på et eller andet tidspunkt vil routeren genstarte og så er du på herrens mark med trådløs forbindelse som ikke er færdig opsat, derfor brug kabel de par minutter det tager at sætte routeren op

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-11-09 12:33

Det er et ganske almindeligt netkabel du skal bruge mellem PC og router. Og som det er sagt, kablet skal kun bruges indtil routeren er installeret. Når du så har sat antennerne på og genstartet, så skulle din PC selv finde det trådløse net.

Den lykkelige ejer af en D-link router.

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 16-11-09 13:11

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-11-09 13:28

Selv tak...