/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Hvilken vaksemaskine?
Fra : 10.Totti
Vist : 3443 gange
70 point
Dato : 15-11-09 16:13

Er lidt i tvivl om hvilken jeg skal vælge ?

Det skal være en af de 2

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/LN66669/aeg-vaskemaskine

http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/EWF14589/electrolux-vaskemaskine

Håber der er en, som har lidt mere forstand på det end jeg har, som vil hjælpe :)

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 15-11-09 16:40

Ja der er jo ikke den store forskel , når det er maskiner der kommer fra samme producent , men jeg vil nok vælge den der er mest økonomisk men godt nok kun kan vaske 6 kg af gangen så mit valg ville være AEG'en til omkring 3300.- kr og så villle jeg tegne en forsikring på maskinen 5 år..

Men skulle jeg råde til noget , ville jeg købe en miele som elgiganten har på bud i den uge som vi kommer iden koster godt nok 5999.- kr men hvis i vasker meget=2-3 børn og 2 voksen , har i vaskmaskine de næste 10-15 år. Så langtid holder de to andre ikke.

Har selv lige købt miele model W 3824, fordi jeg arbejder med rep. af hvidevare i det daglige, og ikke vil have noget bøvel med min egen maskine her hjemme.....

Vi har også en miele der er 13 år gammel som vi bruger til " meget beskidt tøj " og det køre bare derud af og den har aldrig fejlet noget.......

Held og lykke med valget

Bassebo

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 16:41

Jeg har selv AEG og jeg ville vælge den første. Ikke fordi den er billigst men fordi den khar et omdrejningstal ved centrifugering på 1800. Så er tøjet mere tørt end ved 1600 omdrejninger. Der er ikke den store forskel om den kan tage 6 eller 7 kg.

Derimod kan strønforbruget betyde noget, det kan i snakke med El-giganten om. Og husk nu man kan forhandle med dem og find så den billigste pris på den vaskemaskine, for El-giganten har prisgaranti. Når i har fundet den billigste pris så print den ud og tag den med.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-11-09 16:42

Undskyld slåfejlene.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-11-09 17:13

Spørgsmål
- Ubesvarede    1
- Besvarede    43
- Annullerede    83
- Slettede    0
Ialt    127

Det gør det lidt vanskelligt at tage spørgsmålet seriøst. Og specielt at gejle een op til at gide at hjælpe!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-11-09 17:16

Gad vide hvad en vaksemaskine kan vakse?

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 15-11-09 20:00

Okay..Det skal lige siges at den electrolux, har jeg fået forhandlet ned fra de 5500kr, til 3700kr.. Hvis dette har noget og sige, hvilket køb som er bedst :)

I må også meget gerne finde en anden maskine, den skal bare være fra elgiganten. og koste max 4000kr..

Og så er vi også kun 2 der skal vaske. Vi vasker 3-4 gange om ugen :)

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 15-11-09 20:11

Overvejer måske lidt, at hive lidt ekstra op ad lommen, og så købe den her : http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/LN78679/aeg-vaskemaskine-vores-mest-solgte

Men det er heller ikke sikkert, at de vil lave den til samme pris, i butikken?

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 15-11-09 22:04

Der er ikke mærkbar forskel på om tøj er centrifugeret ved 1600 eller 1800 omdrejninger, faktisk er der lavet undersøgelser, der viser at gevinsten ved at øge centrifugeringshastigheden fra 1200 til 1800 omdr. er meget minimal.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 15-11-09 23:23

Hvis du vil kunne vaske dyner, er det absolut bedst med en til 7 kg.

Kommentar
Fra : 10.Totti

Dato : 17-11-09 21:17

Valget faldt på denne: http://www.elgiganten.dk/product/hvidevarer/vaskemaskine/WAE284E1SN/bosch-vaskemaskine
Som jeg dog fik ned i 3999kr :)